torsdag 26. februar 2009

En utfordring

Jeg har blitt utfordret av The Willow Fairy – jeg skal fortelle åtte sannheter / vaner / uvaner om meg selv. Jeg syns det er spennende å lese om andre på andres blogger – det er ok å vite litt mer om mennesket bak bloggen. Så her kommer åtte om meg:


1. Jeg er født på Kvinnedagen. Jeg er ganske barnslig – da Sønnen og jeg tok en ”hvor-gammel-er-du”-test på nettet, endte jeg på 21 år, noe jeg var veldig fornøyd med! Men egentlig er jeg mer enn dobbelt så gammel. Årene har gått så fort, og hodet har ikke rukket å følge med.
2. Jeg elsker å se sport på TV. I morgen skal jeg se VM-stafetten på ski!
3. Jeg er temmelig lat. Jeg kan ikke komme på en eneste form for fysisk aktivitet som jeg liker å drive med, bortsett fra yoga. Og der er det avspenning og pusteøvelser jeg liker best.
4. Jeg er ualminnelig flink til å starte opp nye prosjekter, men ikke så flink til å avslutte dem. Jeg har mao mange UFOer på lager.
5. Jeg liker ikke å legge meg om kvelden. Jeg mener dette er en Vane, mens andre syns det er en Uvane.
6.Jeg har ofte blitt tatt for å være arrogant. Men egentlig er jeg en vennlig sjel – jeg har bare lett for å gå hensunket i egne tanker. Jeg møter aldri noen kjente når jeg er ute på egenhånd – men kjente møter ofte meg.
7. Jeg har vært sterkt nærsynt nesten hele mitt liv. For noen år siden fikk jeg operert øynene, og nå ser jeg som en ørn. Å kunne våkne om morgenen og SE verden (uten å ha glemt å ta ut kontaktlinsene kvelden før) er som en drøm! Nesten alle mine jevnaldrende har begynt med lesebriller etter hvert, men jeg ser fortsatt helt fint. Jeg nyter hver dag jeg slipper å pusse brillene.
8. Jeg elsker å bake brød. Jeg baker faktisk nesten hver dag, når jeg er i siget. Nå skal jeg gå og ta brødene ut av ovnen.

Deretter skal jeg utfordre åtte andre bloggere. Men det har gått et rush av utfordringer rundt på bloggene heromkring i det siste, og de bloggene jeg leser mest, er allerede utfordret både én og to ganger, så jeg lar det bli med dette. Grip utfordringen, om du har lyst!


(Bildetekst: Juksenaturbilde. Den late fotografen stakk kameraet ut av vinduet for å forevige blondekanten på naboens tak ved siste fullmåne. Men NB NB de andre vinterbildene her på bloggen har jeg faktisk gått ut i skogen og tatt - de er helt ekte!!)

2 kommentarer:

  1. Aha! Så sånn er du altså? ;)

    Man bør ikke legge seg på kvelden. Det er om natten de lurest tankene kommer.

    Du høres nå ganske ufarlig ut, syns jeg, så jeg fortsetter å komme inn hit, jeg.

    SvarSlett
  2. Hyggelig det, Ruth! Så kan de andre ligge der og snorke, mens vi sitter her og tenker lure tanker - og spiser nybakt brød (jeg, i hvert fall) ;-)

    SvarSlett