onsdag 25. februar 2009

Favoritter

For et par uker siden stilte Terese på Bohusstickan det meget interessante spørsmålet: Hva bruker du av det du strikker?

Blir det du lager brukt - eller blir det liggende i skapet? Er det de fineste, mest kunstferdige tingene som blir favorittene - eller er det det enkle og praktiske? Spennende spørsmål, syns jeg!



Jeg har i hvert fall mine helt klare favoritter - de jeg automatisk plukker frem fra skapet på vei ut av huset. Og her hos meg er det det enkle og praktiske som blir mest brukt. Det som sitter godt og ikke klumper under jakka eller i støvlene. Det som er godt og varmt i vinterkulda. Sokkene her, som jeg har vist frem før. Denne lua, som heter Selbu Modern, men som ikke er i selbumønster i det hele tatt - men den sitter akkurat som den skal!






Og ikke minst - ut på tur med favoritten fra i fjor vinter - Evalua, hals i alpakka og fotomobilvanter.



Lua er i perlestrikk i Vamsegarn. Først syntes jeg den var stiv og rar, men det viste seg raskt at den var perfekt i bruk. Ikke for trang - perfekt til mitt nordiske hår - som blir flatt som en pannekake etter noen minutter i en "vanlig" lue. Halsen er i dobbelt, tynn alpakka fra Du Store Alpakka, et helt enkelt vrangbordrør med litt flere masker nederst, så den ligger fint utover skuldrene og tetter godt rundt halsen. Varm og deilig! Og fotomobilvantene, som såvidt kan skimtes, har jeg skrevet om før.

Hva er dine favoritter?

2 kommentarer:

  1. Så flotte ting du har strikket! Det blir helt klart noen favoritter ja, og noe blir aldri brukt... Men det er alltid noen som vil ha det jeg ikke bruker, så i skapet blir det ikke liggende. Hjemmestrikket er populært har jeg funnet ut.

    SvarSlett
  2. Samme her, det er det praktiske og enkle som blir brukt! Så jeg har blitt mye flinkere etterhvert til å kun strikke det jeg vet jeg kommer til å bruke, ellers så føles det så bortkastet liksom. Ha en super torsdag videre, snaaaart helg:o)

    SvarSlett