fredag 6. februar 2009

De eneste regler…

Nå er dette plutselig en QUILTEblogg. Jeg sydde mye før – må se å blåse støv av symaskinen og sy litt igjen. Det er jo så morsomt!Jeg abonnerer på amerikanske Quilting Arts – anbefaler det gjerne for de som er interessert i quilting. I siste nummer var en artikkel om svenske Ulva Ugerup. Flere av hennes quilter her. Hun er virkelig en fantastisk kunstner – jeg har sett quiltene hennes på flere utstillinger og lest om henne i flere blader og magasiner. Jeg var så heldig å få delta på et sykurs med henne for et par år siden. Morsomste kurset jeg har vært på noen gang. Hun var sprudlende kreativ og festlig på en lavmælt måte. ”Kan jeg sy sånn?”, ”Er dette ok?” osv, spurte vi under kursets gang.

"De eneste regler som gjelder, er dine egne," svarte Ulva.

Dette er det viktigste jeg har lært på kurs.

En ”prøvelapp” fra kurset. Da kurset var ferdig, følte jeg at jeg ikke trengte å gå på flere kurs. Jeg hadde fått nok inspirasjon for de neste hundre år. Men får jeg sjansen til å gå på kurs med Ulva Ugerup igjen, melder jeg meg på!


Et av Ulva Ugerups selvportretter.

2 kommentarer:

  1. Hvis du er glad i quilting så vil du sikkert ha glede av Be*museds blog? Hun er svært kapabel strikker også, og elsker Finull (!) så kanskje du vil finne annet der også, i bloggen hennes?

    SvarSlett
  2. Takk for tipset! Det er så mange fine blogger - så mange flinke folk, man må jo bare bli imponert!

    Nå drømmer jeg om å finne en måte å kombinere strikking og patchwork på, så jeg får gjort begge deler samtidig, uten at det blir alt for rotete...

    SvarSlett