mandag 6. februar 2012

Fashion...

Scott Schuman er en kjent motefotograf som reiser verden rundt og tar fine bilder av folk i farta - og blogger om det på The Sartorialist. Han har egen bloggasistent - hvilken blogger kunne vel ikke tenkt seg det... ;-)  Det handler ikke bare om mote, men også om stil, farger, tilbehør og annen moro. Han har vært både i København og Stockholm, men ikke i Oslo. Jeg mener absolutt han burde ta seg en tur til Oslo i februar og ta bilder av street fashion i minus ti. Men kanskje han er redd for å fryse i hjel?

Likevel, det hender det dukker opp litt strikk på bloggen hans, særlig nå vinterstid. En fin lue, for eksempel, i Firenze:





Og varme strømper. Eller kanskje det er leggvarmere. Tenk å hatt sånne FO-bilder på bloggen... !



Oh, sånn flettegenser vil jeg ha!



Eller kanskje denne. Aran er alltid riktig, enten man er fisker eller fashionista. Ser litt kaldt ut på beina, men så er dette i Milano og ikke i Oslo, da.



Ribbestrikket skjerf har man jo allerede, jada. Fra Paris.



Mer skjerf - jeg er jo svak for skjerf. Legg merke til hvordan skjerfet skal snurres i år - blant de som holder stilen. Og her er sannelig et par strikkede vanter også. Det er ikke ofte Satorialisten viser strikkede håndplagg - det går mest i elegante skinnhansker. Sikkert italienske. Og håndsydde. Det er aldri bilder av noen med hendene fulle av småunger eller handleposer fra matbutikken og hullete hansker. Det gjelder å holde stilen!



Lue og skjerf. New York i desember.



Kashmir-vanter, som Sartorialisten har kjøpt for 100 dollar (ca 600 kr). Nå ser han etter noen som kan stoppe dem for ham. Jeg anbefaler heller et par vanter i ull, gjerne i et forsterket sokkegarn. Jeg kan strikke dem for deg jeg, Scott, for - - - skal vi si 100 dollars? Du kan hente dem når du kommer til Oslo. Tror de ville blitt fine i koksgrå Sterk - deilig og mykt i merino og alpakka. Og så ville det ikke gått hull på dem så fort heller.

(Bildene har jeg tjuvlånt fra Sartorialist-bloggen).

5 kommentarer:

  1. Kjempeflotte bilder av street fasion..., morsomt å se hvordan de bruker strikkeplagg i mote mekkans verden. :O)

    Flotte votter i innlegget under..., deilig å bli ferdig med gamle ufoer... :O)
    Jeg f.eks er ikke ferdig med kattevottene jeg startet på for ca 2,5 år siden. mangler fortsatt litt på den andre votten og tomler. Sier til meg selv at denne månden skal jeg bli ferdig...., men de ligger der ennå!

    Blå sjerfet ditt er et spennede prosjekt..., nesten så jeg har lyst til å slenge meg med jeg også..., ett åt fremover fra i dag! Vi får se!

    ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Han burde definitivt ha kommet til Oslo nå (er det ikke fashion week denne uken da?)
    Vi tuller jo oss inn i alt vi har av ullplagg for tiden. I dag er det heldigvis litt mildere, men ulla er med, den.
    Flettegenseren med de store flettene på ermet finnes å få tak i vettu! ;) Se i mini-maskerader (selskapsstrikk) så er det en lignened genser og tunika i Faerytale der.
    Ellers venter jeg på mer faerytale i butikken, for jeg har en oppskrift jeg bare MÅÅÅ strikke, sukk! Faerytale er et herlig garn.
    Og ha en herlig uke!

    SvarSlett
  3. jeg har fulgt bloggen hans i ett år nå. Syns den er kjempebra! Er inne og ser hver dag om det er noe nytt.
    Liker hans bilder av de som sykler. Ikke mye treningstøy å se på de som sykler på kontinentet.

    SvarSlett
  4. Masse lekkert, her!
    Skjønner godt du kikker på denne bloggen. Både ideer og fine bilder på en gang.
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Tusen takk for virkelig interessant innlegg!

    SvarSlett