mandag 16. mai 2016

På Bindifestivalur på Færøyene (1)...

Jeg har har hatt litt skrivesperre i det siste. Jeg har masse på hjertet, men noe blogging blir det visst ikke. Det har skjedd før, det går nok over.


Men jeg har lyst til å fortelle om strikkefestivalen på Færøyene, der vi var i midten av april. Jeg deler det opp i flere bolker, så kommer det litt etter hvert utover. Færøyene er jo en opplevelse i seg selv, og med strikkefestival på kjøpet, ble det en uforglemmelig opplevelse, et minne for livet.


Dette bildet er fra workshopen i plantefarging, som jeg deltok på. Og alle festivaler med respekt for seg selv har selvfølgelig festivalarmbånd!


Det er travelt på strikkefestival, så de fleste bildene ble tatt i hurten og sturten med min slitne iPhone5. Bildekvaliteten er derfor så som så - men det det er bedre med mobilbilder enn ingen bilder i det hele tatt, syns jeg, så vi får se litt stort på akkurat det. 

Her har vi noen færøyske strikkemønstre - dem var det massevis av, utrolig inspirerende. Dette er ferdigstrikk, det var det også mye av, flotte maskinstrikkede plagg i tradisjonelle mønstre og av høy kvalitet. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte meg en genser, for eksempel den til høyre her. Får vel strikke en selv da. 

Mer Færøyene i neste innlegg - to be continued.
Ha en riktig finfin 17. mai!

7 kommentarer:

  1. Hei. Så bra at Færøyene var en opplevelse.
    Er nydelige mønster på genserene du har bilder av, de tegner du nok enkelt av. Når skulderen er klar, da er vel du klar og tenker eg.
    Ha fine dager framover.

    SvarSlett
  2. Spennende! Jeg følger med.

    Riktig god 17. mai til deg og dine også! Her er det rimelig kjølig.

    Klem

    SvarSlett
  3. Oj, strikkefestival på Færøene! Det må har vært litt av en opplevelse. Spent på fortsettelsen. :)

    SvarSlett
  4. Nästa år blir det Nordisk stickfestival på Färöarna.

    SvarSlett
  5. Strikkefestival på Færøyene hørtes veldig spennende ut :)
    Jeg har vært på Færøyene og kunne gjerne tenke meg å dra tilbake, veldig fint der.

    SvarSlett
  6. Hei Anne! Er innom for å se på sokkeskolen din og ville bare si at jeg savner bloggen din, sånn i tilfelle du skulle ha tanker om å begynne igjen! Liker så godt måten du skriver på med litt humoristisk skråblikk. Hvis ikke vil jeg bare ønske deg en fin dag og takke for sokkeskolen og alt det andre fine som ligger her :)

    SvarSlett