mandag 20. februar 2012

En dag nesten uten farger...


Noen dager er nesten uten farger. Himmelen, lufta, skogen - alt er i hvitt og gråtoner. Sånn var det i dag, og sånn var det da jeg tok disse bildene forrige helg. Det ser nesten ut som jeg har tatt dem i sort/hvitt, men det er faktisk fargebilder. Det er nesten ikke til å forstå at de samme granene vil stå grønne og vårfriske om bare noen få måneder.


Noen lurte på hva det var for noe spennende jeg skulle gjøre i forrige uke. Det var ikke mer spennende enn at jeg skulle sitte på skolebenken, i jobbsammenheng, hele uka. Men det var spennende nok for meg - narkolepsi og lange forelesninger er ikke nødvendigvis en naturlig kombinasjon. Trikset er å være 200 prosent uthvilt på forhånd, minst, og alliere seg med sidemannen som kan vekke deg om du sovner. Etter svineinfluensavaksineringen i fjor har narkolepsi plutselig blitt en sykdom alle kjenner til.


På fredag hadde vi eksamen. Jeg har ikke hatt skriftlig eksamen siden jeg var ung student for 25 år siden, og jeg kjente at jeg hadde kommet litt ut av vanen.

Men hjernen virker fortsatt, det er betryggende.


Ellers må jeg få takke for alle vinduspussetips etter forrige blogginnlegg!!! Det var mange og gode tips - dette kan dere, damer! Det er også godt å vite at det er flere enn meg som ikke har gullende rene vinduer - det er alltid hyggelig å være flere i samme båt.


Som du sikkert har skjønt, om du har orket å lese helt hit, handler ikke dette innlegget om noen ting, egentlig. Det er som sagt en dag nesten uten farger. Jeg strikker sokker til Amanda-prosjektet, men har glemt igjen kameraet mitt et annet sted og får ikke tatt noen bilder.


Tinka holder fortsatt på med graveprosjektene sine. Hva er det hun finner der nede i snøen, tro, er det skogmus? Midt i alt det hvite og svarte er i hvert fall barnålene grønne, bare du kommer tett nok på.


For alle dager har et lite snev av farge, om du ser godt etter. Litt rødt langs kanten, for eksempel, på nabolagets sladrespeil. Sånne speil har et spesielt navn som jeg har glemt - noen som vet? Dette skal altså forestille Annepålandet og Tinka på tur - og jeg kan berolige med at Tinka ikke er så kuet som hun ser ut på dette bildet, garantert.


 Og bakom skyen er himmelen alltid blå! Ha en fin aften!

7 kommentarer:

  1. Tandert og vakkert selv nesten uten farger. Her har så godt som all snø forsvunnet og i går var det vår og grønt. I dag blåser og regner det og er bare grått, men det er vel også en farge.
    Skulle jammen ha pusset vinduene, men med dette været er det bortkastet arbeid og sløsing med kreftene. Jeg får vel drøye det til sånn henimot 17 mai;)
    Så spennende med skole og eksamen. Lykke til! Hva slags jobb er det du sikter inn mot og hva er det du lærer på skolen?
    Det har stått en del i avisene om bivirkningene etter vaksinasjonene i fjor vinter ja. Det kan virke som om det er flest barn som er rammet. Håper de får god erstatning alle sammen.

    SvarSlett
  2. En dag uten farger hadde vi i går. Jeg prøvde meg på en skitur, men det var jammen ikke enkelt i et sånt lys. Det var nesten med livet som innsats i skiløyper som hadde lite snø og var isete og med innslag av stein og lyng innimellom.
    Gratulerer med gjennomført eksamen og ei fin ny uke til deg!!

    SvarSlett
  3. Det har vært en del sånne fargeløse dager i det siste, men nå er det snart VÅR og alle mulige farger tyter fram :)

    SvarSlett
  4. Hej

    Ja her i Danmark har vi også farveløse dage...

    Men nu kommer sommeren snart med alle de herlige farver som gør en glad.

    Kh Lilian

    SvarSlett
  5. For et fantastisk innlegg som ikke handlet om noen ting, nesten litt sånn lureinnlegg det der..Men bildene var nydelige! :-)

    SvarSlett
  6. Herlige bilder, selv om dagen var fargeløs. Det er nesten så detaljene blir enda sterkere da. Også har du jo vakre Tinka som farger opp litt da - nydelig som hun er :-)

    SvarSlett
  7. flotte bilder;) liker den søte cavalieren i innleggene dine;) min presser seg med i mine:) de to hadde passet fint sammen tror jeg;)

    SvarSlett