fredag 31. mai 2013

Litt å pusle med i sommer...

Hallo? Er det noen her?
Litt stille her på bloggen for tiden, men sånn går det når man strikker på flere store prosjekter samtidig. Ingen ting ferdig og ingen ting å vise frem....


Nå er det sommer, og snart er det ferietid, og hva skal man strikke da?
VOTTER, foreslår jeg, og henleder oppmerksomheten på Ravelry-gruppa "I Make Mittens" - som på godt norsk betyr Jeg lager votter. Det er en stor gruppe med mye aktivitet - blant annet månedlige votte-samstrikk, eller Knit-alongs (KALs). I juli er det en Mystery-vott på gang, designet av en NORSK strikkedame, nemlig Tori. Tori bloger både på norsk og engelsk, i tillegg til at hun designer fine mønstre - stikk innom og ta en titt!

Mysteiet heter En gåte på en måte - og kommer i porsjoner i juli måned. Bli med, da vel!

(Det blir fine votter! Jeg vet - for jeg har prøvestrikket  ;-)


Og her er en annen KAL jeg er med på - Blomekrans-vesten - som skal bli en genser her hos meg. Det går ikke så fort, men det går fremover og ikke bakover, og det er da noget. Jeg strikker som en gris, men forhåpentligvis vil det se jevnere og penere ut etter en omgang i vaskebøtta til slutt. Det er Tori som har designet denne også. Flink!

Ha en riktig fin helg!



13 kommentarer:

  1. God morgen Anne
    Votter er ingen dum ting å strikke på sommeren. En vet aldri når kulda setter inn, og man fryser på fingrene. ;)
    Lekker den genseren du strikker på nå.wow, liker både mønsteret og fargene du har valgt. Denne blir fin ferdig.
    Ønsker deg en god helg, tenk plutselig var det fræddan' igjen. Klem

    SvarSlett
  2. Flot mønster :)
    Ha en fin dag...

    SvarSlett
  3. God helg Anne - tror genseren din blir kanon flott. Liker fargene!!!!

    SvarSlett
  4. Ja, er her jeg :) Er i flyttemodus og har myye å gjøre men sveiper over blogglisten min allikevel. klem fra Beth

    SvarSlett
  5. Oi sann. Der hadde jeg plutselig meldt meg på vottestikken. �� Takk for tipset!

    SvarSlett
  6. Hei! Må jo sjekke alle favorittene mine, og der var du! Blir spennende å se genseren din ferdig. Jeg har strikket mange par votter i år. Jeg har falt for Jorid (Muffins verden) sine mønster, og de tradisjonelle Selbuvottene. Blir ferdig med et par Jorid-votter idag. Styrbord, Babord og lanterner på de,til en svigersønn som er "reder". Hehe. Hva kan vel passe bedre da? Mandag skal jeg kjøpe garn til "Isrosa", nydelige farger i Sisu og Fabel. Jeg må 7 mil avgårde for å få skikkelig utvalg i garn, da blir det alltid hamstring. Gleeeder meg!
    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  7. Nei og nei og nei ;) Driver du og reklamerer for en annen vottesamstrikk enn Projos? Den på facebook, veit du :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ledighet er roten til alt ondt, vet du... Det blir nok vottestrikk på meg i sommer ja, ligger litt på etterskudd med Projo-vottene og har flere UFO-er i kurven... Passer fint med noe smått i sommervarmen. :-)

      Slett
  8. Här är det också nästan stillestånd på stickfronten! Jag tar några varv på sockor emellanåt men tiden finns liksom inte nu när betyg ska sättas och det mesta går i fullfart, som det ju alltid gör den här årstiden. Kanske blir det så att vi flyttar ut till ett hus på landet denna sommar och därför är det ovanligt mycket som tar tid från stickningen just nu.Den där västen har jag också funderat på. Vilka snygga färger du har valt!

    SvarSlett
  9. Takk for reklamen, Anne! Ha en riktig god helg med forhåpentligvis både sol og strikking!

    SvarSlett
  10. Så spennende med mysterie-votter. Ble litt fristet nå... Vesten/genseren din blir nydelig! Lykke til med fortsettelsen.

    SvarSlett
  11. Hei!
    Jeg er også her, man har liten tid til strikking.
    Det går på planting og luking!
    Og stekende varme!
    Stekende sol i mai, jeg kan ikke huske en slik lang periode med sommer i mai hos oss. Nå kommer vel våren, men det meste er tint bort...

    SvarSlett
  12. Det er den travle tiden nå. Jeg skal gjøre istand til husssalg, og deretter finne mitt nye hjem. Har pålagt meg selv strikkeforbud, fordi det er så mye som skal gjøres. Ser lengselsfullt på strikkekurven, men har bare lov til å strikke på trikken og i småpauser på jobben. Sukk. Jeg gleder meg til jeg kan sette meg ned i ny strikkestol i nytt hjem, hvor det nå enn blir. Projovotter for mai mangler bare tomler, det er da en trøst! Fint at det skjer noe på bloggen din, må innom å titte :) Ellers følger jeg Kate Davies, og hun skal også flytte og har ikke særlig nettilgang. Men, nye tider kommer!

    SvarSlett