mandag 20. mai 2013

Alle monner drar...

Vel overstått 17. mai! Været holdt - såvidt. Det regnet to dråper - forøvrig gikk det bra.

Siden jeg holder på med to - TO - gensere for tiden (her og her), sier det seg selv at det ikke er så mye ferdige prosjekter for øyeblikket. Men innimellom får man jo skviset inn en sokk eller to...


Høyst ordinære raggsokker i Sandnes Robust. Herresokker, ca str 43, pinner 3, 60 masker, nesten tre nøster garn fra lageret. Strikket med "spiralvrangbord" (hva heter det egentlig???) her også, akkurat som på disse sokkene. Jeg strikker som oftest kilehæl, men her strikket jeg båndhæl (forskjellen kan du se her) - fin oppskrift på innsiden av magebåndet, det liker jeg! På innsiden av magebåndet til et vanlig, norsk garnnøste står oppskrift på raggsokker i seks størrelser, fra 2 år til voksen mann - på en papirlapp på ca 3 x 25 cm. Det kaller jeg miljøvennlig!  Til sammenligning skrev jeg nylig ut en amerikansk sokkeoppskrift til barn på syv - SYV - A4-sider...

Det går ikke så fort med den garnlagertømmingen min, men det går da fremover. Alle monner drar, sa musa og pissa i havet (ja, det er et gammelt ordtak, altså, og slett ikke noe griseri jeg har funnet på selv, bare så det er sagt).

Litt kjedelig innlegg, dette. For å muntre det opp litt, slenger jeg med et bilde av en fyr jeg traff i skogen her forleden, han skvulpet bedagelig rundt i tjernet og kikket på damene, antakelig...


Ha en riktig fin dag!


9 kommentarer:

  1. Hallo
    Jeg er også der...... Kjekt med sokkestrikking innimellom de andre prosjektene. Og samtidig bruke opp garn fra lageret. Jammen er vi noen luringer ;) og oppskriften bak på banderolen er superlurt. Jeg sparer på dem, slik at jeg kan følge den når jeg har lyst på å strikke sokker igjen.
    Kysset du ikke svømmeren? Da vet du ikke hva du har gått glipp av, hi hi.....

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, søren, jeg kysset ikke frosken - det tenkte jeg ikke på en gang. Og nå er det for sent... Ergelig!

      Slett
  2. Flink jente som ikke kysser tilfeldige fyrer hun treffer i skogen! Skulle bare mangle, kunne jo være en rundbrenner av en prins f.eks. Hva skulle han ellers i en dam med mange froskefrøkner å gjøre...
    Gode varme sokker du har strikket. Vi forbereder en fimbulvinter føler jeg, er spådd det i alle fall. Her går det i Selbuvotter, og skjerf i Nepal! Sommer for meg er når skyggen er varm, så der har jeg holdt meg i det siste. Pinnene er oppvarmet før jeg har fått lagt opp en maske, så her går det unna!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Kjempefine herresokker du har strikket! Også er det jo bra at det minker litt på garnlageret ditt. Det blidet du har tatt av frosken (eller var det prinsen?) er jo bare så flott! Herlig!
    Ønsker deg en fin uke, og lykke til med begge genserene! :)

    SvarSlett
  4. Flotte musepiss;) sokker er det alltid bruk for.

    SvarSlett
  5. Ikke kjedelig innlegg i det hele tatt :D
    Hva tror du om å kalle spiralvrangborden for forskjøvet vrangbord? Det er i hvert fall det man kaller det på strikkemaskinspråk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Forskjøvet vrangbord høres perfekt ut!
      (Jeg tenkte på "spiralsokker" jeg vet du, sånne uten hæl).

      Slett
  6. Sokker får en aldri for mange av. Disse var jo ekstra fine til å være raggsokker. Det gjorde seg med spiralbråtet. Lykke til med gensrene.

    SvarSlett
  7. Av og til er det greit å koble av med sokkestrikking, og se at noe blir ferdig og at garnlageret krymper mens man egentlig holder på noe helt annet og så er jo sokker en veldig kjekk ting å ha og å gi bort.
    Veldig lang setning, men pytt sann:)
    Ha en riktig god dag!

    SvarSlett