onsdag 8. mai 2013

Den dagen våren kom...

I går kom våren i mitt lille hjørne av verden.
Tinka og jeg var på tur i skogen.
Tinka var skikkelig ivrig og våryr...


Hun ville fange pinner i vannet, og etterpå ville hun bade.
Små pelsdyr blir ganske møkkete av å bade i mudrete tjern, kan jeg fortelle. Da vi kom hjem, måtte Tinka bade en gang til. Og etterpå måtte jeg vaske badet. Ikke bare-bare å gå på tur med våryre små hunder...


Det var flere som var våryre. Tjernet ser kanskje idyllisk ut, men på denne tiden av året kryr det av frosk både i og utenfor dammen. Vi traff disse midt i veien. De holdt uforstyrrelig på med sitt, mens jeg prøvde etter beste evne å telle froskelår. Joda, det er tre stykker... tror jeg.


Sent, men godt - årets første blå...


... og hvite. I fjor var første hvitveisbildet 14. april her på bloggen. Når man har blogget så lenge som meg, kan man sammenligne litt fra år til år. Det er sen vår i år, ingen tvil om det.


Sen eller tidlig - det er uansett vidunderlig med vår. Her om dagen var det noen som møtte en diger elgokse med mange tagger i skogen der vi pleier å gå på tur, men det var heldigvis ikke oss. Så det blir ingen "elg i solnedgang" her på bloggen - men and i solnedgang er ikke så verst, det heller. Ha en fin dag!

7 kommentarer:

  1. Flotte bilder av våren! Det er fint at den kommer, men synes det blir så mye å gjøre både ute og inne. Det er sant som det heter i sangen: "De e mykkjy som kjem fram når snøen forsvinn".

    Ha en strålende vårdag!

    Klem

    SvarSlett
  2. Herlig at det endelig er litt varme. Langtidsvarslet er ikke så bra, så man får nyte mens man kan.
    Ha ei god lang-helg.

    SvarSlett
  3. Nyydelige vårbilder fra en nydelig dag i går. Fantastisk å kjenne våren på kroppen.
    Kjenner meg veldig igjen i det der med våryre hunder... Tur, bading, hjem, mer bading, vask av bad.... :D

    SvarSlett
  4. Flott tur du hadde. Her var sol i formiddag og 20 gr. i skyggen. Var herlig å sitte ute med Selbu-votter, på strikkepinnene altså. :) Jeg har også gått tur, uten å se så mange vårtegn. Fuglene er i alle fall i rute, de har stemt instrumentene sine. (Nå kom regnet.Da var vi tilbake til normalen.)
    Håper du får ei finfin langhelg, uansett vær!

    SvarSlett
  5. Ha ha ha - mange froskelår der ja :-D Det er ikke mange dagene siden jeg oppdage første hvitveisen heller, men nå er den her :-)) Blåveis kan jeg ikke huske sist jeg så...

    Ha det godt i våren - klem Siv

    SvarSlett
  6. Fine vårbilder! Måtte flire til den froskeklynga! :-) Så deilig at våren er kommet, nyt den! :-)

    SvarSlett
  7. Flott med vår,og for et artig froskebilde du fikk tatt da. Ønsker deg fine vårdager.
    Klem

    SvarSlett