mandag 27. mai 2013

Fikk garn til overs...

Som nevnt i forrige innlegg, ble det garn til overs etter teppet mitt. Beruset av suksessen med å få brukt opp restegarnet med en gang, sånn som her, strikket jeg meg sporenstreks et par sokker.



Det er jo ganske vanlig med lue og skjerf som matcher, eller lue og votter, men matchende sokker og teppe har jeg aldri hatt før. Nå kan jeg holde stilen mens jeg slumrer under hageteppet mitt - med tærne stikkende ut. Praktisk.



Helt vanlige sokker, strikket med pinner nr 3, 64 masker, båndhæl og stjernetå. Jeg bruker vanligvis kilehæl, men her ville jeg ha forsterket hæl som fortsatte rundt "svingen" på hælen og over i sålen, og da var ikke båndhæl så dumt. Det gikk med ca 120 gram Pt5. Bra sokkegarn - en mellomting mellom tynne sokker og raggsokker. Det trenger jeg i sokkeskuffen min.


Men det ble enda mere garn til overs. Og vips - ikke før var jeg ferdig med å strikke opp alle Fabelrestene mine - så er jeg visst i gang med et nytt restegarnoppstrikkingsprosjekt - nemlig Pt5-prosjektet. Det er nok å ta av - har strikket en del sokker av dette garnet tidligere, så er det disse restene etter teppet, så overtok jeg noen rester fra Jane, og snart er det vel noen rester etter Hurdalsgenseren også, den nærmer seg ferdig. Alt sammen Pt5. Sikkert nok til hundre par sokker. Jaja - mye fine farger og restestrikking er gøy! Pt5 er et utmerket garn, godt å strikke av på pinner nr 3. Passer meg utmerket.

Ha en riktig fin dag!


17 kommentarer:

  1. For et flott teppe! Så flink du er som blir kvitt restegarn, tommel opp for det :)

    SvarSlett
  2. Du er jammen et handlingens menneske! Her går det unna i en fei...
    Pt5 er et garn som jeg også har sansen for, så her er det muligheter for mye fint framover. Sokkene dine er helt herlige!

    Ha en strålende mandag! Nå har regnet gitt seg, så her er det ut på ved-arbeid etter lydbok og strikking i formiddag.

    Klem

    SvarSlett
  3. Flott teppe og stilig med matchende sokker! Du er flink til bruke opp restene. Håper du får mange fine dager på den blåmalte benken i sommer uten å måtte bruke teppet og sokkene :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Foreløpig ser det dårlig ut, men jeg lever i håpet!

      Slett
  4. Deilige sokker som endatil passer til teppet. Ganske enkelt stilig! Teppet er jo en drøm i seg selv, og passet flott til hagebenken. Håper du får mange fine stunder på benken og med teppe og sokker på...
    Og restegarn er morro. Holder på med det jeg også.

    SvarSlett
  5. Nydelig teppe og flotte sokker.Strikker du på 5 pinner eller med magic-loop (og begge på en gang?)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gammel dame er vond å vende - jeg strikker med 5 pinner. Men jeg strikker dem sånn ca samtidig - litt på den ene og litt på den andre. Da blir de like store - og begge to blir ferdige, det er et viktig poeng!

      Slett
  6. Veldig flotte sokker, og teppet er jo bare nydelig. Som du vet, jeg kan jo ikke kunsten med å bli kvitt restegarn. Bare av og til jeg glimter til. Her går det fortsatt i Selbu-votter, noen i restegarn faktisk.
    Jeg har ikke strikket stjernetå, så det må jeg prøve.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  7. Flotte sokker som står til teppet, ikke verst, altså.
    Rakk ikke å skryte av det herlige ,teppet ditt, så jeg gjør det her. Superdupert!
    Restegarn blir som regel til sokker. Og sokker er noe alle vil ha.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, men jeg vil ha alle sokkene jeg strikker s e l v. Det er et problem... en slags sokke-separasjonsangst??

      Slett
  8. Godt å vite at du holder stilen!

    SvarSlett
  9. Restegarnsstrikk er gøy når man bare kommer igang:)
    Det er morsomt å fundere på hva man kan mekke sammen av restene og når det blir så stilig som dine sokker som attpå til matcher teppet ditt (som forøvrig var kjempeflott, bare så det er sagt) så blir det ekstra stas.
    Pt5 er et garn jeg og har sansen for og det ligger noen nøster i skuffen som venter på meg:)

    SvarSlett
  10. Kjempefint teppe du har heklet. Flotte farger og lekkert når alle rutene er like også :-) Supert med sokker i samme farger.

    SvarSlett
  11. Morsomt at teppet og sokkene matcher da! Da snakker vi gjennomført; )

    SvarSlett
  12. Gøy å Fine sokker og fint teppe. bruke restegarnet på den måten da.

    SvarSlett
  13. Stil må det være, klart man skal ha sokker som matcher teppet! :)
    Flotte farger i teppet ditt, og kanten utgjorde virkelig det lille ekstra.

    SvarSlett