torsdag 9. mai 2013

FABELaktig - siste rest...

Først må jeg si tusen takk for alle fine kommentarer på Fabelslantesokkene og -vantene mine! Jeg er helt overveldet. Jeg har sannelig noen FABELaktige lesere!

Så til det FABELaktige prosjektet mitt igjen. Her kommer #5 og #6.
Etter de stripete sokkene satt jeg igjen med en bitteliten slant grønt Fabelgarn. Barnesokker, tenkte jeg. Jeg var usikker på om det var nok, så jeg la til litt cerise-rosa Arwetta fra lageret. Det ble til et par sokker ca str 29-30. Pinner 2,5 og 37 gram garn.
Spørsmål 1: Ca hvor gamle er barn som bruker sokker str 29-30? Jeg husker jo ikke sånt.


Fikk garn til overs - det ble til et par babysokker etter denne oppskriften. Pinner 2,5 og 17 gram garn.
Spørsmål 2: Hvor lang er en babyfot? Jeg vet jo at det er store forskjeller her, men sånn ca? Jeg fulgte oppskriften - og da ble foten 9 cm. Ser ut som str nyfødt for meg..?

Og dermed har jeg brukt opp alt garnet! Hurra!


Her er hva en FABELaktig opprydning i garnlageret førte til. Odds and ends og slanter og smånøster - jeg er fornøyd, jeg. (Her er alt om Fabelprosjektet).

Det blir vel stusselig nå da - et liv helt uten Fabelgarn???
Å neida. Jeg har nemlig en garn-donor - en flink og flittig strikkedame som strikker og strikker, men som ikke er like glad i restegarn som meg. Så restegarnet sender hun til meg - snakk om å være heldig! Og nå har jeg nettopp fått en ny pakke i posten - med både Fabelgarn og mye annet snadder. Så  her ligger det an til mye moro fremover.
Og så er det jo Drops-salg!
Jada, jeg har fått fylt opp lageret igjen, ingen fare. Og snart legger Annepålandet ut på nye eventyr.

Men først skal jeg strikke skigenser til Dattera. Det går fremover - kanskje kommer det noen underveis-bilder snart. Og så har jeg jo alltids et par sokker til på pinnene. Ha en fin Kristi Himmelfart!

14 kommentarer:

  1. Jeg vil si du er en fabelaktig dame som kan være glad for en ny ladning med garn, når du egentlig var ferdig med et restegarnprosjekt. Puh!! Prosjektet kan du være stolt av, praktiske plagg i kjempefine farger. Lykke til videre!

    SvarSlett
  2. Kjempesøte sokker! Du er god til å sette sammen fargene! Har sikkert kommentert den lua før, men den er fin altså!

    Ha en fin dag! Her er det tåke langt nedover liene, men må ut og gå en tur etterhvert.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Tänk så mycket fint det kan bli av restegarnet som bara ligger och skräpar :-) Svar på frågor: Min nästan 6-åring har nog 29-30 snart. Och 9 cm låter som en nyfödd fot.

    Ska förresten till Oslo i helgen. Ska besöka Pickles, finns det någon annan garnbutik jag *måste* till?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er mange garnbutikker i Oslo. Her er noen av de bedre:
      Husfliden - ligger i kjelleren til Glasmagasinet på Stortorvet (ved Oslo Domkirke). Rikelig utvalg - blant annet fra Rauma, Du Store Alpakka og Dale, pluss masse oppskrifter, bånd, knapper, pinner etc. NB: Få et nøstekort - du får hvert 10. nøste gratis.
      Tjorven garn på Majorstua - har stort utvalg og mye fint. Ligger i Valkyriegaten rett ved Majorstukrysset.
      Nøstet Mitt på Storo senter. Litt utenfor sentrum, men verdt et besøk hvis du er i nærheten. Har mye forskjellig, bl a Rowan-garn.

      Det er jo en liste på Ravelry (under Yarns - Local yarn shops directory), men den er ikke helt ajour, ser jeg, så jeg ville dobbeltsjekket nettsidene til den enkelte butikken hvis du bruker denne. F eks er hverken Mauds eller Du Store Alpakka der mer).

      Velkommen til Oslo! Håper du får en fin tur!

      Slett
  4. Så morsomme sokker - herlige, vårlige farger!
    Ønsker deg en flott fridag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  5. Riktiga gladsockar! :) Och mitt högst personliga svar på fråga 2: Min dotters fötter är knappt åtta cm långa och hon är tre månader gammal.

    SvarSlett
  6. Tantegutten min er 2 mnd og foten hans er 10 cm. Så det minste paret ditt passer nok 0-3 mnd

    Kjempefine reste prosjekter du har!

    SvarSlett
  7. Cerise er så fin farge synes jeg. Sukkertøysokker!

    Og jeg så ikke vantene før senere, men de var rett og slett fantastiske!!

    SvarSlett
  8. Synes det er så stilig med så mange spreke farger. :)

    SvarSlett
  9. Kjempesøte og fabelaktig fargerike sokker du har strikka nå på tampen av F-prosjektet! Skal bli spennende å se skigenseren du holder på med! :-)

    SvarSlett
  10. FABELaktig mye du har fått til av restene dine altså :-D

    God helg - klem Siv

    SvarSlett
  11. Gratulerer med et fabelaktig fullført prosjekt!

    SvarSlett
  12. Min 4 år gamle sønn bruker str 29. Kanskje han har spesielt store føtter? Jeg digger fabelgarn!

    SvarSlett