fredag 26. august 2011

Sensommer...


Optimister:  Sommeren er på hell, det er ingen tvil om det. I forrige uke hadde vi en bitteliten ferie i Vestfold. Gemalens familie har en slags familiehytte der, og dit dro vi et par dager.


Regnvær:  Selv om det var en uke igjen til skolestart, var det litt off season, skjønte vi raskt. Kort sagt - det var bare oss i hele hyttegrenda - oss, og noen pensjonister, som Dattera fikk øye på i kikkerten. Det regnet - og det bugnet av rognebær. Det er noe høstlig med rognebær.


Utsikten:  - JEG VIL BAAADE!!!
Det var Tinkas første ferie ved sjøen, da kan man ikke ta smålige hensyn - som litt regn.


Prikken: Alt er relativt. Selv om Tinka har blitt ganske stor, sammenlignet med valpebildet i forrige innlegg, er hun fortsatt ganske liten. Som en liten prikk omtrent. Særlig når hun har badet, da får hun veldig tynne ben.


Mitt lille land:  Norge er et lite land, men vi har mye fint å se på - og det er goood plass!
Og det regner og det regner.


Høyt henger de, og fine er de:  Dagen etter var det sol, og massevis av rognebær. Alt blir mye finere med blå himmel på!

Og det var den ferien. Akkurat passe fin, og akkurat passe lang. Da vi forlot åstedet neste dag, regnet det igjen. Ha en finfin fredag!

6 kommentarer:

  1. Hei! Sensommeren har noe vemodig over seg. Samtidig kan fine dager være som den beste sommerdag....Jeg drar på hytta senere idag og jeg gleder meg!! Bare det at jeg skal på kantarelljakt igjen fryder meg...... Og så kan vi fyre på peisen og tenne masse lys. Ha en fin helg!! AnneK:-)

    SvarSlett
  2. Det er vel denne sommerens tema for mange steder her i landet; regn, regn og så litt sol.
    Og når rognebæra blir rød så vet vi at nå må de siste godværsdager nytes til fulle.
    Så kommer tiden med stearinlys på stuebordet i stedet for hagebordet, fyr i peisen og masse, masse kos med strikketøy:)
    Hver årstid har sin sjarm, men det er vel ingen skiftninger i årstid som er mer vemodig enn den mellom sommer og høst?

    SvarSlett
  3. Fina bilder, vill genast resa till Norge. Fast det vill jag alltid!
    Ha det fint!

    SvarSlett
  4. August er en av mine favorittmnd, faktisk! Det er vel også greit at det regner, når det er varme i luften? Verre er det når regnet er som stikkende nåler, iskalde.
    Det beste ved denne uken, er at det atter er helg.
    God helg, selv om det er meldt regn....igjen!!

    SvarSlett
  5. Takk for fine bilder. Ja, en miniferie er bra, selv om været ikke er på topp.
    Rognebær er nydelige. Pynter ofte bordet med dette på denne tiden.

    SvarSlett