lørdag 15. oktober 2011

Siste nytt i verktøykassa...


Jeg er svak for duppeditter. Spesielt nyttige duppeditter, selvfølgelig. Disse store nålene i tre fant jeg hos Purl Soho da vi var i New York. Det er tre ting som er av interesse i en garnbutikk: (1) Garnet, (2) bøkene - og (3) stativet med duppeditter. Garnet var ikke spesielt billig hos Purl Soho, men det var duppedittene. 10 stk i en pakke for et par dollar. Disse var til å sette sammen strikkeplagg med når vanlige knappenåler blir for små - men de kan jo brukes som sjalsnål, hjelpepinner og diverse annet også. Lurt!

Ha en lur dag!

9 kommentarer:

  1. Jeg skjønner at jeg ikke følger med på duppeditt-fronten, sånne som du viser her har jeg aldri sett. Jammen har de mye fint i Amerika!

    SvarSlett
  2. Virker veldig praktiske!
    Ante ikke at sånt noe fantes.
    God helg til deg!

    SvarSlett
  3. Så kjekt!Kanskje de fins på nettet?Duppeditter er lurt-som da jeg fant en haug med digre sikkerhetsnåler i Paris-brukes til jakkene mine...

    SvarSlett
  4. Alt er visst stort i Amerika, selv naålene ;)

    SvarSlett
  5. Godt å høre det er flere enn meg som liker duppedingsstativet! Jeg har en viss svakhet for hobbyrelaterte duppedingser, kunne blitt et moro blogginnlegg eller flere å vise frem.

    SvarSlett
  6. føler meg litt snytt her.. ;-) var i NY ifjor og var ikke innom en eneste garnbutikk :-( MANNEN var med og da er ikke garnbutikker på programmet. råd for evt nest tur: hvor kan man best plassere mannen når en har behov for garn??? Ha en god søndag :-)

    SvarSlett
  7. Tenk så mange ganger jeg har tenkt at nå skulle jeg nå skulle jeg hatt noen store nåler som gikk an å bruke her! Disse ser ut som om de er midt i blinken! Alt hva de har i Amerika :)

    SvarSlett
  8. Kjekt, jeg har noen tilsvarende liggende et sted som fulgte med et håndarbeidsblad en gang, men som nok aldri har vært i bruk.

    Lekre varme farger på oldemorsruta! Teppe på gang?

    SvarSlett