torsdag 12. juli 2012

Blåbærsesongen er herved åpnet...

I dag var vi ute på tur - Tinka, Dattera og jeg. Det regnet ikke, men det var vått og sølete overalt etter alt regnet de siste dagene. Plutselig la jeg merke til blå fugleskit  både her og der - og det kan bare bety én ting:

Blåbæra er moden!


Og ganske riktig: Lenger inn i skogen var det moden blåbær. Ikke mye, men nok til at Tinka hev seg ut i lyngen og gnafset i seg av hjertens lyst. Den hunden er en hund etter blåbær!

Jeg trodde ikke det skulle bli noe blåbær i år - har nesten ikke sett noen kart. Men der tok jeg heldigvis feil!

Hvis du syns Tinka ser litt ukjent ut, er det bare fordi hun er litt våt i luggen. Hun bader i tjernet så ofte hun kan. Og så har hun nettopp vært hos frisøren og fått ny sommersveis - kort og praktisk. Det syns ikke så godt på bildene her, men de lange ørene ble plutselig så korte - jeg kjente henne nesten ikke igjen jeg. En skikkelig sports-cavalier har hun blitt.


Nam - blåbær!

6 kommentarer:

  1. Blåbær er så godt! så skjønn Tinka er da!! =) Ha en fin dag! Klem fra Yvonne

    SvarSlett
  2. Herlig!
    På flere måter.

    Jeg plukket noen blåbær i Sogn i helga. I Kaupangerskogen.
    Besøkte hjemfylket mitt,
    og storkoste meg der.
    Skal plukke mye blåbær her hjemme også, om litt.
    Kjekt å ha i fryseren utover vinteren. Til så mangt...

    God torsdag.
    Med blå trut, kanskje. ;)

    SvarSlett
  3. Blåbær er nok blant den beste jeg vet. En skål med blåbær litt sukker og melk, mmmmmmm.
    Trur det er litt tidlig for sesongen her oppe i nord enda, må nok vent litt til.
    sommerhilsen fra meg!

    SvarSlett
  4. Blåbær er deilig. Uansett er det herlig å se at det gror i skog og mark. Blåbær hører med. Vår Oscar har også fått sommerklippen med kortere ører, det er godt å få renset opp litt og han syns nok det er godt. Ha en fin dag

    SvarSlett
  5. Herlige bilder! Fortsatt god sommer! :-)

    SvarSlett
  6. Sååååå søt! Hundene nine liker også blåbær, jeg har hørt det er sunt for dem med antioksidanter;) Tinka hadde vært en perfekt dame for min Teddy;)

    SvarSlett