mandag 16. juli 2012

Arbeidshest...


Jeg har strikket sokker til Gemalen, i grå Sisu. Gemaler vil ikke ha gøyale og orange og røde sokker, derfor ble det trauste, grå sokker i stedet. Klassiske og slitesterke (- og litt kjedelige), en arbeidshest i sokkegarderoben.


"Men dette er da ingen hårete mannebein," tenker du kanskje.
Korrekt observert, det er unge, spreke pikeben.

Gemalen selv jobbet ute i hagen da jeg skulle ta bilder. Han var så godt i gang der ute i det grønne, og jeg ville nødig forstyrre ham. Dattera lå fortsatt i senga på morgenkvisten, eller skal vi si formiddagskvisten, og gjorde ingen nytte for seg. Så det ble Dattera som måtte vifte med tærne - i litt for store sokker. Det kaller jeg maksimal ressursutnyttelse - man er ikke økonom for ingenting.


Sokkene har jeg strikket før - Retro Rib Socks fra boka Favorite Socks. Syns de er fine og klassiske. Enkelt mønster å huske, elastiske, fin hæl og tå. Strikket på pinner 2,5, det gikk med 85 gram grå Sisu fra lageret. Strikket med kjærlighet i hver maske. Ja, kanskje ikke i alle vridd-rett-maskene da... Det blir arbeidshestene sine det, tenker jeg. Vi var fornøyde alle sammen, både Gemalen, Dattera og jeg. Nå vil vi ha sommer og sol, så sokkene kan ligge pent i sokkeskuffen sin til langt utpå høsten!

Og det var
de sokkene. Mer har jeg ikke å melde om i dag, bortsett fra at sola skinner og ratt kan komme til å gjøre det i flere dager. Litt innimellom, i hvert fall.

Ønsker alle som stikker innom en riktig fin kveld/dag/uke (stryk det som ikke passer)!!!


4 kommentarer:

  1. Fine arbeidssokker for arbeidsføtter. Av og til er det greit med enkle ukompliserte mønstre også. Jeg vurderer å legge opp et par superduper enkle sokker selv, til neste ukes ferie som både omfatter lange bilstreknnger, ferjeventing og svingete vestlandsveier. Greit å ha et strikketøy som ikke ber om for mye øyekontakt da!

    Tipper mannen var strålende fornøyd da han oppaget at kom inn til flunkende nye sokker OG slapp billig unna bloggposering! (0:

    God aften selv.

    SvarSlett
  2. Grått er flott, så var det da et fint mønster i dem!

    SvarSlett
  3. Kjempe flotte sokker ! det er jo tynt garn og tynne pinner, jeg hadde ikke orket:) flink er du;)

    SvarSlett