torsdag 14. mars 2013

Som en vulkan omtrent...

Rett som det er, får jeg kommentarer her på bloggen om at jeg er så tålmodig.
På strikkefronten ja - i hvert fall noen ganger, men forøvrig er det litt delte meninger om den saken.

Tålmodighet kan tolkes på flere måter. Tålmodig som i utholdende - utholdenhet til å strikke en lue om igjen fire ganger for eksempel, det har jeg innimellom mye av. Tålmodig som i rolig temperament - vel, det kan diskuteres. Det fikk meg til å tenke på en bitteliten historie fra den gang Sønnen bodde hjemme. Han er en hyggelig fyr som sjelden bruker store ord, og temperamentet mitt beskrev han omtrent som følger:

"Temperamentet ditt er omtrent som en vulkan det mamma -
det er rolig i noen millioner år. SÅ kommer det et utbrudd."




           Noen som kjenner seg igjen, kanskje?
           Ha en strålende dag - forhåpentligvis uten de helt store utbrudd!


9 kommentarer:

  1. Hi, hi, jeg tror nok ikke at jeg er sååå tålmodig, men det kommer jo an på øyet som ser! Og på håndarbeidsfronten MÅ man jo være tålmodig, hvis man skal komme noen vei! På andre områder kan nok kruttet være mer lettantennelig, sies det (!), og det blir vel litt "opp som en løve, ned som en skinnfell" Og så er det over!

    Ønsker deg en fin dag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  2. Hø, jo det kender jeg godt.
    Nu er der jo mange slags vulkaner, og jeg tror, mit temperament er gået fra at være en mere eller mindre konstant aktiv, småsprudlende vulkan da jeg var barn (jep, blev rasende hyppigt), til at være mere en snigende sag, som din søn beskriver. Bliver ikke hidsig så ofte mere... men når udbruddet kommer, ja så stopper flytrafikken!
    Godt at strikketøj er beroligende :)

    SvarSlett
  3. Kjenner meg igjen:)
    Jeg har fått høre at jeg er "plagsomt tålmodig",
    hva nå enndet betyr:)))
    Men derfor er det desto større grunn til å ta meg seriøst når jeg en
    sjelden gang "klikker i vinkel" som min kjære sønn så pent omtalte moras vulkanutbrudd..

    SvarSlett
    Svar
    1. Pussig - det der med vinkel har jeg fått høre også. Hva de nå mener med det... :-O

      Slett
  4. Dersom du klarer å samle opp utbruddene leeenge, så er du tålmodig. Da har vi slått det fast! Når det koker og bobler så har du helt sikkert en god grunn. Det må jo bare renne over innimellom. Sunt skal det være og.
    Temperament har jo alle. Hvordan vi øver på å legge bånd på det, er ulikt. Her hvor jeg bor, banner folk masse. Det skal også være bra sies det. :)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Jeg får ofte kommentarer om at jeg er så tålmodig som strikker så mye og fort på tynne pinner. Mannen mener at det ikke er tålmodighet det er , men pur trass, og at jeg strikker fort for å bli fort ferdig med det kjedelige.

    SvarSlett
  6. Hi hi - tror jeg også muligens kan komme under den beskrivelsen ;-)

    Håper sola skinner på deg i dag - klem Siv

    SvarSlett
  7. Den der var kjent. Kan bli en god ekspert på damer, den godeste Sønnen :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, og det er jo ikke det dummeste... ;-)

      Slett