søndag 24. mai 2015

Lue nummer to...

Jada, jeg har strikket enda flere luer. Her er en lue for det gode humør:


Dette er Torirots Gorra Otavalo. Jeg greier aldri å huske det navnet, så den har bare blitt hetende Gorro-lua. En riktig glad-lue - man kan jo ikke være i dårlig humør når man har en sånn lue på hodet!


Her har jeg valgt garn kun etter farge og ikke etter sort - og har blandet fibre i en salig miks. Det er pelsull og merino og alpakka og mohair - og akryl. Flere detaljer på Ravelry.


Egentlig skulle det være en i-cord med perle på i toppen. Men jeg greide ikke å bestemme beherske meg, så det ble tre snorer - med en lykkemynt, to brune perler fra M.Sommer i Trondheim fra Koftefesten nylig, en dombjelle fra Husfliden i gamle dager, og en rød perle fra en fantastisk perlebutikk i Marbella der vi var på sommerferie for noen år siden.

Legg ikke ut på langtur uten - her kan bjelleklangen høres lang vei!

God pinsedag!

4 kommentarer:

  1. Skikkelig fin lue! Hadde nok ikke kommet på å sette sammen de fargene av meg selv, men de er jo kjempefine sammen. Denne glad-lua må ikke bli liggende i skapet. Den er til for å brukes og spre glede.

    God 1. pinsedag fra Ingunn

    Ps. Grått og kjølig her i Ktistiansund, og regnbygene kommer nok selv om det er opphold i øyeblikket. Absolutt lue-vær i dag.

    SvarSlett
  2. Så fint mønster og fine farger :) Skikkelig glad lue :)

    SvarSlett
  3. Super, super vakker... så ein riktig fin lua har du strikkt. Jeg liker mønsteret og deilig fargene.
    Veldig hyggelig med perler i toppen. Takk for link :-))) Ha god pinsedager. Vi har solen her,
    men kald. Hilsen til deg. Viola

    SvarSlett
  4. Den lua er så fin, både i fargevalget ditt og eh, stashet i dusken :D

    SvarSlett