torsdag 10. mai 2012

Snart på tide med en gryteklutuke igjen kanskje...?


Real Colour Circles



Sjekk denne fantastiske samlingen av grytekluter!!! Det er den finske kunstneren Anu Tuominen som nettopp har hatt en utstilling på Nordiska Akvarellmuseet. Utstillingen ble avsluttet 6. mai. Jeg visste ikke om utstillingen og blir nesten helt på gråten når jeg tenker på at jeg nesten rakk den.... Merkelig at ingen i vår sfære av bloggeland har fanget den opp og skrevet om den?

Anu Tuominen er en av de mest kjente konseptuelle kunstnerne i Finland. Hun samler på ting, ofte fra loppemarkeder, ordner, sorterer og bearbeider dem og lager installasjoner - blant annet disse med grytekluter. De er så fine! Det er bare å fortsette å samle... :-)

20 kommentarer:

  1. Wow så fantastisk. Der skulle jeg likt å vært.
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Hei!! Utrolig!! Jeg viste ikke om det museet, men det ser ut som et sted jeg kunne tenkt meg å besøkt!! Ha en fin dag!! AnneK:-)

    SvarSlett
  3. Hej Anne!
    Jag hade turen att uppleva den här utställningen och den var verkligen helt fantastisk!
    En liten glimt kan man få på museets hemsida|
    http://www.akvarellmuseet.org/kulturvast_templates/Kultur_ArticlePage.aspx?id=50697
    Välkommen till Sverige och västkusten också utan grytlappar och tvålaskar - Skärhamn är så fint året om.
    Varma hälsningar,
    L

    SvarSlett
  4. Oj, så mange grytekluter samlet på et sted! En gryteklut kan jo være et kunstverk i seg selv også!
    Ha en flott dag :)

    SvarSlett
  5. Fantastisk! Noen gryteklutuker igjen til samlingen min er helt på høyden, skjønner jeg....

    SvarSlett
  6. Wow, her var det jammen mange grytekluter. Mye inspirasjon i slike bilder som dette for oss som ikke fikk se utstillingen...

    SvarSlett
  7. Ja, det var samlingen sin det! Du har vel ikke så langt igjen du, Anne?

    SvarSlett
  8. Åh, WOW! Kuleste samlingen ever!

    SvarSlett
  9. Det var en utrolig flott utstilling, en flott samling av grytekluter.Ja det finnes jo mengder av forskjellige typer der ute. Morsomt at det blir laget utstilling av dem også. Takk for innslaget ditt. Ha en flott torsdag

    SvarSlett
  10. Fabulous! Truly stunning.

    Margene

    SvarSlett
  11. Dette er ei utstilling eg verkeleg er lei for at eg gjekk glipp av :( Kvar enkelt gryteklut er ( nesten som ) eit kunstverk i seg sjølv.

    SvarSlett
  12. Heilt fantastisk!! :D

    SvarSlett
  13. For et fantastisk kunstverk:)

    SvarSlett
  14. Ebba (Västerom)10. mai 2012 kl. 21:40

    Nämen nej, hur kunde jag missa detta?! Bor ju bara en dryg halvtimme därifrån. Har sett de här bilderna tidigare. Så flott!

    SvarSlett
  15. Så moro! Dette burde helt klart noen ha ROPT høyt om... men godt det finnes fine bilder å kikke på. Så Mauds Garn hadde lagt ut link på Facebook - og de lurte på å lage en utstilling i Lillestrøm.... kanskje vi kunne hatt en liten gryteklut along eller swop igjen...??

    SvarSlett
  16. Herlighet, så fantastisk! Ja, du burde ha fått sett den, utstillingen men ikke minst burde du vært representert! Kanskje du må lage din egen aldri så lille gryteklututstilling? Jeg kommer, jeg! Som aldri hverken har strikke eller hekla en eneste gryteklut... Eller jo, en. Den ble så stygg at den ikke fikk seg en partner. Livet er brutalt, også for enslige dobbeltstrikka gryteklyter med star trek motiv. Hva tenkte jeg på?

    SvarSlett
  17. fica muito lindo, e pode ser feito com restos de linhas né!
    bjinhossssss!!!!!!!!
    Brazil

    SvarSlett
  18. Oi Anne! Acabo de conhecer seu blog e adorei! Já estou seguindo, aproveito para te convidar para conhecer o meu, será um prazer e se gostar seguir também! Beijos pra você, Cá.

    Rosa acessórios em tricô e crochê
    www.rosaacessorios.blogspot.com.br

    SvarSlett
  19. Helt fantastisk!
    Har jo også en liten samling grytekluter,
    Men den blekner noe i denne sammenhengen...

    SvarSlett