torsdag 22. september 2011

Borte...

Vips, så var Du Store Alpakka-butikken på Grünerløkka stengt. Jeg fikk ikke med meg at de skulle lukke engang. Det var trist, syns jeg.

Noen av dere som leser her som vet noen andre butikker i Oslo-området som selger Sulka? Det drar seg til - straks på tide å strikke gode, varme halser som denne:


Arkivfoto - denne strikket Dattera for 2 år siden, og jeg vil ha en i samme farge. Men hvor kjøpe garnet?

Tusen takk for hyggelige kommentarer i det siste! Ha en riktig så fin helg, alle sammen!

14 kommentarer:

  1. Den halsen så deilig ut.....kanskje jeg må prøve....merker at "må prøve" - lista mi begynner å bli rimelig lang, men det er jo såååååå gøy!

    SvarSlett
  2. de har fått ny butikk på storo storsenter i øverste etg. mye fint garn der og mye alpakka, vet ikke om de har det du trenger. Ha en fin kveld

    SvarSlett
  3. Husfliden Lillehammer... men det er kanskje å dra oslo-området vel langt?

    SvarSlett
  4. Åååhhh, den var kjempefin. Jeg er helt hekta på rillestrikk om dagen. Tror jeg må strikke meg en i kokgrått :-))

    Trivelig helg til deg!!

    SvarSlett
  5. Jeg tror Sømsenteret i Akersgata har det. De hadde før i hvertfall :)
    God helg!

    SvarSlett
  6. Den halsen ser utruleg god å varm ut. Mykje flott i bloggen din! Ønskjer deg ei fin helg.

    SvarSlett
  7. Nøstet mitt (på Storo senter som nevnt over) har helt sikkert. Mener å huske at det er blitt en slags "super store" for DSA, og er det for Rauma/Per Tryving, samt noen andre

    God helg, og god tur til Storo!

    SvarSlett
  8. Ellers er Mitu fra Pt/Rauma et lovende garn, strikker til husets tenåring akkurat nå.

    SvarSlett
  9. Så deilig den halsen så ut. God helg!

    SvarSlett
  10. Jeg kan skaffe Sulka også. ;-)
    http://www.strikkinnom.no/ds_product_info.php?products_id=6953
    Rett i postkassa. :-)
    Det var trist at den butikken var borte. Jeg gikk rett på den en gang jeg var i Oslo tidligere. Fin butikk.

    SvarSlett
  11. Blir det ingen annen råd får du ta med det godt reisefølge og dra til DSA i Vestre Gran. Det er ikke sååå langt fra Oslo og et koselig område. Jeg må dit selv snart for nå har dattera i huset fått strikke/hals-dilla og det må jo følges opp :)

    SvarSlett
  12. Fin blogg du har:)

    Marte Helgetun fører du store alpakka og har nettbutikk. Mange fine oppskrifter også, så verdt en tur innom. http://martehelgetun.no/. Nøstet mitt har DSA. De finnes påLambertseter og Tveita også. Var innom Tveita for noen dager siden, men husker ikke om de hadde Sulka.
    Ellers er det en flott garn butikk i Ski sentrum som fører DSA http://www.trinestrikk.no/.

    Lykke til!

    SvarSlett
  13. Nøstet mitt på Storo har mye DSA, ja, og tror jeg så Sulka der. Har ikke fått med meg at butikken på Grünerløkka har stengt... det var trist.

    SvarSlett
  14. Tjorven på Majorstua har Sulka. Jeg har ihvertfall kjøpt det der.

    SvarSlett