søndag 14. desember 2014

Engler i snøen...


Får vel fyre opp julestrmingen litt vel? En dag det var sol, var Tinka og jeg på tur i skogen. Inn her gikk vi - mot det blå lyset i det fjerne.



Blå himmel er den reneste medisin for kropp og sjel - akkurat hva vi trengte akkurat nå.


Mens jeg brukte det sjeldne dagslyset til å ta bilder, snuffet Tinka rundt i landskapet. Lagde engler i snøen, kanskje? Det er litt stille hjemme for Tinka nå, og hun gleder seg veldig til Sønnen og Dattera kommer hjem på juleferie. Det gjør vi alle. De kommer hvert øyeblikk nå.


Blekblå himmel, minus to og 5-10 cm snø. Det var vakkert så lenge det varte.


Perlemorskyer over Oslo.


Vi var ikke ute så lenge. I tre-tiden gikk sola ned. Mens tåka seg inn over by og land, lagde den lave vintersola et spektakulært lysshow som avslutning på en vakker vinterdag.

8 kommentarer:

  1. Da jeg leste Engler i snøen og såg det blå lyset, trodde jeg du hadde opplevd noe utenomjordisk. Og det hadde du jo...Naturen er så vakker, at følelsen av noe som er større enn oss, kommer dalende. Herlige bilder igjen.
    Så godt når alle kan samles igjen, julen er god å ha i mørketiden. Jeg lærte et nytt ord nå, Tinka snuffa. Veldig dekkende, hørte lydene for meg. :-))
    Idag har vi snø, forbigående. Ha en fin søndag! Liv V.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var nesten utenomjordisk. Naturen er mektig, selv i min lille skog. Den tar helt pusten fra meg noen ganger. Jeg er glad for at jeg kan se og føle dette :-)
      I dag er det grått og trist her, og lillebror har invitert meg på smultringbakst. God søndag!

      Slett
  2. Den fine puddersnøen på bildene forsvant med en regnskur. Men det kom ny snø - nå har vi et fint, hvitt melisdryss her oppe i høyden hos oss, mens nede i dalen er det bart og grått.

    SvarSlett
  3. Så vakre bilder, Anne! Slike dager med solskinn gjør veldig godt. Og det er vakkert med snøen, her var det ikke sol den dagen snøen var på besøk så da ble det bare svart og hvitt. Men vakre solskinnsdager har vi heldigvis hatt noen av nå i desember.

    SvarSlett
  4. Så vakkert det er med snø :) Her har det heller vært grått og trist i dag.... 7 grader og tåke!
    Ønsker deg ei fin uke :)

    SvarSlett
  5. Tenk at du klarte å fange slike stemninger på en kort førjulsdag! Vakkert! Og Tinka er jo å fin med snø i pelsen.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Åh, sikke fine bilder! Nå vil jeg ut og gå tur :-)
    Ha en fin dag, Anne.

    SvarSlett