lørdag 29. juni 2013

Og om litt er genseren klar....

Å, hvilken morgenstund. Været er høyst usikkert, som vanlig.
Livet er ikke det verste man har - og om litt er kaffen klar.

Nesten som i "Svantes lykkelige dag".

Flere har spurt hvordan det går med genseren jeg strikker. Jo takk, bare bra.


Den er snart ferdig, faktisk. Det ser lovende ut foreløpig. Og jeg er veldig godt fornøyd med fargene.
Oppskriften sier isydde ermer, men jeg vil ha rundfelling - det er utfordringer i sikte.

Jeg har lovet Dattera at den skal være klar til 1. juli, så her er det bare å hive seg rundt.


Sett på kaffen og ha en finfin dag!

6 kommentarer:

  1. Det er en smuk sweater, fine farvedetaljer.

    SvarSlett
  2. Ja, været får vi ikke gjort stort med.
    Godt vi kan kose oss med håndarbeidet :)
    Genseren blir flott :D Sikkert ikke dumt med rundfelling! Ønsker deg en flott helg :)

    SvarSlett
  3. Minner meg sånn om gamle dagers "tjukkgensere". Riktig fin blir den!
    Rundfellinga går sikkert greit. Du har vel vært gjennom utfordringer før tenker jeg.

    Riktig god helg! Grått og regn her også om det kan være til noen trøst.

    Klem fra Nordvestlandet

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er akkurat det det er! Oppskriften fant jeg hos Sandnes her:
      http://www.sandnesgarn.no/ShowFile.ashx?FileInstanceId=74046f3f-9b92-4a2d-be8a-811ed39ed4b9
      Den er gratis. Vet ikke hvor gammel den er, men den kostet 75 øre, så det må ha vært en stund siden den ble lansert.

      Slett
  4. Utrolig råstilig genser *Sukk*
    Så kjempe herlig ut ;)

    KOS deg og ha en strålende helg ;)
    Klem Vibbedille ;)

    SvarSlett
  5. Åååå, den genseren kommer til å bli nydelig. Virkelig et mesterverk.

    SvarSlett