mandag 23. september 2013

Lønn i himmelen...



Fantastisk blå himmel en vakker dag i forrige uke. Og mot himmelen - en lønn i sin fineste høstskrud.
En perfekt fargekombinasjon - blått og orange er komplimentærfarger, står rett overfor hverandre i fargesirkelen og fremhever hverandre på en strålende måte. Hadde sikkert blitt flott i et par mønsterstrikkede votter eller sokker!


Naboens blodlønn. Jeg har ikke så mye greie på lønn, men jeg tror i hvert fall at det er det det er. Den er vakkert dyprød hele sommeren - om høsten går den over i rustrødt og alle bladene havner i vår hage...


Flere naboer og flere lønnetrær. Kan det være en japansk lønn, tro? En høst for noen år siden lot jeg meg begeistre fullstendig av disse vakre, røde bladene og slang meg ned i grøfta for å få den perfekte fotovinkelen - fikk kink i ryggen og måtte gå til kiropraktor i flere uker etterpå. Akk ja sann, det ble en dyr fornøyelse - enda godt vi får vår lønn i himmelen  :-)

Ønsker deg en fin dag!

7 kommentarer:

  1. Gurimalla for noen flotte farger. Jeg fikk lyst å gå ut og se opp på alle fine trær nå. Men jeg skjønner jeg må passe meg....plutselig får man vel kink i nakken..... ;)

    SvarSlett
  2. Åh vilka vackra bilder, tack :)

    SvarSlett
  3. Ser at det er høst hos deg og, nydelige bilder. Fine votter strikkes det og!
    Jeg skjønner at du ofrer alt for fine bilder til bloggen og oss. Vi får gleden av og nyte det, og du få ta konsekvensene, huff. Du får ta det litt roligere under fotograferingen så håper jeg å fortsatt få nyte bildene fremover :)
    Er spennt på å få se vottene dine!
    Klem Pernilla

    SvarSlett
  4. Lønna er flott om høsten, ja!!

    SvarSlett
  5. Vakre bilder og en munter historie! En god latter er jamen en bra start på dagen du, hehe.
    Ha en god tirsdag.

    SvarSlett
  6. Nydelig. Høsten kan være flott, og det er den akkurat nå:)

    SvarSlett
  7. Nydelige høstbilder som jeg blir glad av! Fin høstdag til deg!

    SvarSlett