fredag 12. april 2013

Og her kommer endelig marsvottene...

Jeg er jo med i Projos votteKAL på Facebook. Tradisjonen tro ligger jeg litt etter skjema, men her er i hvert fall marsvottene:


Fotografert i strålende sol på Operataket i påsken - det var fortsatt snø, som vi ser.
Nå er det slutt på det strålende været, og i skrivende stund snør det her hos Annepålandet. Ikke så mye, men litt.

I mars skulle vi strikke en stjernevott. Denne her har stått på strikkelista mi lenge, syns den er så fin. Oppskriften står i Raumas LVS-3-hefte. Det er egentlig en vott med fingerløyse, men jeg ville ha en vanlig vott. Veldig grei oppskrift med korte og greie trådskift - da går det kjapt å strikke med to farger. Strikket i Mitu på pinner 3. Det gikk med ca 95 gram garn. Fargene er hvit og petrol, kanskje ikke så lett å se i det skarpe sollyset. Mitu er et utmerket vottegarn - lett å strikke med, lunt og lubbent, og gir tykke, varme, myke votter.

Jeg er elendig på KAL-er, når sant skal sies. Jeg surrer med mitt, og kommer alltid bakpå med sånt som skal strikkes til bestemte tider - i dette tilfellet ett par votter pr mnd. Men - hurra - jeg har strikker januarvottene, februarvottene er over halvveis, marsvottene har vi altså her, og aprilvottene tar jeg kanskje til helgen? Den som lever, får se. Disse her havner ratt under en julegran.

Ha en riktig fin fredag!

15 kommentarer:

  1. Det har lett for å dukke opp mye annet innimellom, ikke sant? Ha en fin vårdag i snøen, Anne!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er rart med det - det kommer rett som det er noe inn fra sidelinja... :-)

      Slett
  2. Jamen finnes det mange fine stjernevotter! Jeg har bare strikket en prøve-vott i "stjerne-familien". Trodde det skulle bli med den, men det ga faktisk mersmak! Satser på at den kan få en fam. utover året.:)
    Idag er mildværet kommet til Vestlandet. Våknet til 4 plussgr. og lettskyet. Er meldt store nedbørsmengder til søndag. Vi lurer på hvor det vannet skal gjøre av seg, telen er 1 m. tjukk. Jaja, vil helst gå bra.
    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det der med vannet er jo et problem. Da er det praktisk å bo i en nedoverbakke - eller oppoverbakke, alt ettersom. Det gjør vi, og likevel står smeltevannet høyt langs husmuren...
      God helg!

      Slett
  3. Flott mønster i vottene- og så delikate vinterfarger! Heldig, den som finner dette paret under julegrana! God helg til deg! :-)

    SvarSlett
  4. Fine votter i fin fargekombinasjin! Så flink du er som allerede er inne i julegaveproduksjonen! :)

    Go helg!

    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  5. Riktig fine votter! Jeg har strikka maken. Takk for tips om vottegarn! Alltid kjekt å høre andres erfaringer. Det er jo så mye garn på markedet.

    Riktig god helg! Det snør her også, men det er vel typisk april-vær.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, altfor mye garn å velge i! Men jeg syns alt garn du får i denne tykkelsen (= ca 100m/50g) hertillands er bra - i hvert fall de jeg har prøvd, fra Rauma, Sandnes og Dale.

      Slett
  6. I rute eller ikke - KNALLfine var de uansett! Lur fargekombo :) God helg til deg!

    SvarSlett
  7. Nydelige votter! Kjempefint mønster og farger!
    Du ligger vel ikke så verst an med over halvparten på plass. Februarvottene var en tålmodighetsprøve, heldigvis trenger du ikke å være ferdig før trettiførste desember :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sant nok... Med fare for at det kan bli temmelig hektisk i desember...

      Slett
  8. Om dessa hamnar under julgranen är du verkligen ute i god tid!

    SvarSlett
  9. Så fine votter da, Anne! Nydelig petrolfarge :o)
    Hvem bryr seg vel om det er mars eller april??
    Kos deg med prosjektene dine!
    Takk for hilsen hos meg ;o))

    SvarSlett
  10. Det fine med denne alongen er at man kan strikke vottene når det passer. Du kan jo ta februarvottene i september f.eks. ;)
    Men du....jeg savnet deg på Skarnes i dag?! Jeg hadde gledet meg til å treffe deg men jeg håper det blir anledning en annen gang.
    Ha en fin kveld/helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ble syk, dessverre. Dårlig timing...
      Sånn kan det gå, men det kommer sikkert nye muligheter. Hadde vært hyggelig å treffes :-)

      Slett