søndag 27. januar 2013

Litt bakpå...

Det er sportssøndag på TV.
Her hjemme ligger Annepålandet to etter skjema.

Jeg hadde ikke så mange planer ved inngangen til 2013. Jeg skulle gjøre ferdig diverse UFO-er og strikke opp garn fra lageret - og ellers strikke det jeg fikk lyst til etter hvert.

Gilde farger i januar - appelsinfargede mysteriesokker og Projos januarvotter som lyser opp i vintermørket.

Men du vet hvordan det er, det har lett for å balle på seg...
Først dukket Kirsten Kapurs mysteriesokk opp. Den har jeg vært med på hvert år. Litt morosokker må man kunne unne seg blant alle de praktiske ribbesokkene. Det er ett clue pr uke i januar. Jeg rakk såvidt å begynne på clue #2 før betent skulder og punktert lunge, så jeg er litt bakpå.

Så ble Nina og jeg enige om å strikke oss en real stasvante fra boken "Håndplagg" - en liten, privat dansk-norsk KAL, med mange utfordringer og fine farger. Oppstart ble utsatt noen uker - i påvente av at betent skulder skulle bli bedre, men nå nærmer det seg start, og jeg gleder meg!

Og så har vi jo gryteklutytteringen! Jeg har allerede mottatt januar-grytekluten - den er så utrolig morsom og fin, den kommer snart her på bloggen. Men den jeg skal sende fra meg, er ikke ferdig enda.  Å hekle med betent skulder er enda verre enn å strikke. Heldigvis hadde ikke mottaker noen akutt gryteklutmangel, og jeg kan melde at jeg jobber med saken. Litt bakpå her også, altså.

Jeg hadde ikke tenkt å bli med på noen KAL-er i år, men så startet Projo opp en votte-KAL inne på Facebook, og da ble fristelsen for stor. Votter er gøy. Ett par votter pr måned er jo en grei sak - om man ikke har betent skulder. Januarvottene mine er faktisk ferdige i skrivende stund - tovet og alt, og passer perfekt - men var ikke helt klare da jeg tok bildet i går. Jeg trodde jeg skulle bli litt bakpå her også, men tok det i innspurten. Så her er jeg faktisk i rute.


Og ellers? Som dere sikkert skjønner, er skulderen mye bedre, nesten god som ny, om vi ser litt stort på det. Og det gjør vi jo. Jeg er hjemme igjen fra Trondheim, og lungepasienten er i full sving med matematikken og andre mysterier på NTNU. Hun bor i fjerde etasje uten heis - så lungen får god trening. Det er trappa hennes dere ser her - bratt, smal og med skarp sving. Fint konstruert - og fin trim!

Ha en fortsatt fin sportssøndag!



11 kommentarer:

  1. Skal si du er driftig og i sving, selv med skulderplager og alt!! Du får da produsert ting, fine ting - og hiver deg med på utfordring etter utfordring :O) Selv har jeg ofte nok med egne utfordringer, hehe....og er temmelig bakpå der også :O)
    Så fint at lungepasienten er på bedringens vei!
    Kos deg med sport på TV og godt håndarbeid!
    Og god bedring!

    SvarSlett
  2. Høres godt at du og patienten er i bedring :-) Glæder mig til vores projekt .:-)

    SvarSlett
  3. Kjempebra fargevalg på vottene! Tror ingen har den kombinasjonen ennå.
    Så bra jenta di er helbreda og du også nesten!

    SvarSlett
  4. Godt at både dattra di og du er på bedringens vei!
    Skal si du har prosjekter på gang, ja, det skal jo noe til å henge med "i svingene"- men sikkert artig! Fine og fargerike ting du holder på med her!
    Ha en fin-fin søndag!

    SvarSlett
  5. Elsker slike trapper - den der minner veldig om kjøkkentrappa i huset der jeg vokste opp. Den brede, fine steintrappa med gelender med ornamenter var jo til den andre inngangen skal vite ;-) Så bra at hun er på bedringens vei :-D Og så flink du var som klarte å styre deg da du var innom Jens Hoff :-P Tror ikke kreative sjeler skal sette "begrensninger" for hva de skal lage - det er vel heller bare å ta det som det kommer ;-) Mange spennende prosjekter du har på gang da :-))

    God søndag - klem Siv

    SvarSlett
  6. Du beskriver det godt, det er alltid nye fristelser som dukker opp, innimellom det som kalles livet.

    SvarSlett
  7. Hei Anne, Godt at englen din er bra igjene:-) og det samme er jo du også:-) Vakre ting du strikker...gleder meg til å høre mer...klem Siv:-)

    SvarSlett
  8. Velkommen hjem!
    Godt å se at du er i full sving igjen. Nå må du være forsiktig så du ikke overbelaster skulderen igjen. (Det sa jeg med løftet pekefinger. :))
    Bra at Datteren er i fin form igjen.
    Mener jeg ser at du strikker "Brennende kjærlighet" som Jorid har laget mønster til. Jeg har fullført 2 par + 2 venstrevotter! Ikke med vilje altså...Æsj!! Skal ta en pause før jeg går i gang med 2 høyrevotter. Har laget ett par "Sirupsnippvotter" og.
    Deilig passform synest jeg, morsomme å strikke.
    Du er et unikum til å sette sammen farger. Var jo nydelig med blått, rødt og oransje. Det MÅ jeg prøve. Takk for tips, igjen.
    Ha en fin ubrukt uke.

    SvarSlett
  9. Vær forsiktig med skuldra di nå da. Masse flott arbeid på gang her. Kos deg.
    Klem Tone

    SvarSlett
  10. Så dumt med en vond skulder. Godt den er bedre. Håper den holder seg god fremover, så blir du nok i rute med alt du holder på med..

    SvarSlett
  11. Håndplagg-boka er favorittboka mi for tida. Eg kan sitje og blad i den i timesvis og sjå på dei flotte bilete.
    Moro å sjå vottane dine med spreke farger.
    God helg!

    SvarSlett