mandag 5. oktober 2015

Har jo strikket litt også...


Joda, jeg har jo strikket litt også.
I forbindelse med Eventyrvotter-boka, har det blitt en del votter. Vottene jeg strikket på her, for eksempel, er ferdige forlengst. Oppskriften står i boka - de heter "Skogens kongle", og kan anbefales på det varmeste. Det er Judith som har laget oppskriften til disse.


Jeg strikket vottene i Tumi fra Rauma (50/50 ull og alpakka) - et garn som er veldig godt å strikke av. Restegarn alt sammen, i brunt, hvitt og tre rødfarger. Pinner 2,5 mm.


Kjapt å strikke og korte trådsprang - det liker jeg!


Mens jeg var så godt i gang, strikket jeg like godt barnevotten også. Rauma Finull, og pinner 2,5. Det er så morsomt å se hvordan ett og samme mønster blir i forskjellige farger.


Og mens jeg var så godt i gang - - -


- - - strikket jeg babyvotten også. De ble strikket i diverse rester i babygarn som jeg har fått forærandes fra LivV og LivF, på pinner nr 3. Takk for garnet, damer - det kom til nytte! Barnevottene til venstre, babyvottene (uten tommel) til høyre. Ja, det blir mye votter - - -


- - - og da vi var på strikketreff på Sjølingstad i september, hang vi alle vottene vi hadde strikket i forbindelse med boka opp i et tre. Det ble mange votter!

Ønsker deg en riktig fin dag! Legg gjerne igjen en kommentar - - -

6 kommentarer:

  1. For en produksjon, og så flotte som de ble. Likte spesielt de rød/brune. Herlig mønster <3

    SvarSlett
  2. Dei såg veldig fine ut alle desse vottene. Og ja det er gøy å sjå kossen ting forandrer seg med at ein bruker andre farger. Flott votter. Ha ein super dag

    SvarSlett
  3. Fine votter! Moro å se samme mønster med ulike farger. Jeg har akkurat begynt på et par barnevotter i dette mønsteret. Bruker rester av finull og Pt2.

    SvarSlett
  4. Du er en mester med restegarn! Takk for god inspirasjon! Riktig fine votter! Det spørs om jeg må skaffe meg den boka...... Her kan det bli mange fine julegaver.

    God dag til deg også!

    SvarSlett
  5. Wow - skal si det har gått unna Anne!! Så fine, og veldig gøy å se samme votter i forskjellige farger. Har veldig lyst å prøve det mønsteret for det er så fint!!

    SvarSlett
  6. Hei. Sikkert ingen som mistenker deg for ikke å strikke. Hehe. Evnen din til å sette sammen farger kommer jo veldig til nytte når du skal plukke frem restegarn til et nytt prosjekt. Kjekt at nøstene kommer til nytte og vottene ble kjempefine! Og så det treet, snakk om fristende "frukter." Vi er nok flere som kunne tenkt oss å ha det i hagen...Jeg har Askeladden på pinnene nå, foreløpig til innimellom strikk.
    Masse lykke til med boka dere driftige damer. Fin onsdag til deg. Hilsen Liv V.

    SvarSlett