torsdag 16. desember 2010

Håndballvotter...

Tykke votter er en kjekk julegave i disse grisekalde tider -  raske å lage, varme å få. En av mine julegavemottakere ønsker seg varme votter til jul, med fletter. Enkelt – jeg strikket Bellas Mittens. Jeg strikket syv par Bellas i fjor, så det var kjent stoff. På pinner nr 5 strikker du lett en vott på en kveld – under en håndballkamp for eksempel. Mens Norge banket Ungarn (34-13), ble første vott ferdig i en fei – i Abuelita Tykk Merino fra Pickles. Den ble altfor liten. Neste garn ut var Nepal fra Drops – man tar hva man har på lager. Ny kveld, ny vott. Mens Sverige banket Norge (24-19) ble votten ferdig. For snau den også. Jeg har sett andre strikke Bellas i Alfa, Vamsegarn og Eskimo, men det hadde ikke jeg der og da.


Siden det ikke er så mange kvelder igjen til jul, og siden Håndball-EM ikke varer evig, og siden jeg skal strikke TO neverending ullbukser før jul også, endret jeg taktikk og byttet oppskrift. All The Water i samme Abuelita Tykk Merino, pinner 4,5. Kirsten Kapur lager alltid fine oppskrifter, og denne gangen ble det klaff. Mens Norge slo Ukraina (32-19) og Nederland (35-13), strikket jeg myke, gode votter med fletter på – får håpe de faller i smak! Nå gjenstår bare å feste tråder og en dupp i Milo, så blir det bra.

Sannelig godt at hun ikke ønsket seg selbuvotter på pinner 2,5 – da hadde jeg aldri rukket å strikke fire votter før jul! Og nå skal jeg hengi meg til ullbukser frem til julaften, jeg lover, mens jeg jobber opp julestemningen med vakker julemusikk. God torsdagskveld!


8 kommentarer:

  1. Lekre votter, de likte jeg godt!
    Hvor får man kjøpt garnet, eventuelt hva kan man bruke isteden?

    (Måtte høre på Carola også, så vakkert!)
    Nyt adventstiden videre!
    Klem T

    SvarSlett
  2. Garnet er kjøpt hos Pickles, følg lenken i innlegget. Tror nok Freestyle vil passe fint også, eller annet garn til pinner 4,5. (Alt såkalt Worsted-garn).

    SvarSlett
  3. Så fine! Enig med deg at Kirsten Kapur lager fine mønstre. Vottene dine minner meg om Wood Hollow vottene, som jeg fikk innmari lyst å strikke nå. Men jeg tor jeg venter litt, kanskje i romjulen ;)

    Ønsker deg en fin helg.

    SvarSlett
  4. Skjønne votter :o)
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  5. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har planlagt å strikke Bellas, men så blir det ikke noe av. Og nå er det jo så kaldt her også at men kunne trenge noe som varmer skikkelig.

    Jeg får ta meg på tak, enda en gang.

    Disse du har satrikket nå er jo også skikkelig fine - kanskje det blir enda et par jeg ikke rekker å strikke?? Jeg må virkelig ta meg sammen. ;)

    SvarSlett
  6. Kjempefine votter og en avveksling fra Bellas er jo ikke å forakte da. Vel så fine disse her og nå er de lagret i favoritter på Rav. Dessverre har jeg strikket luer av alt Abuelitagarnet mitt. :)

    Ha en fin førjulshelg! :)

    SvarSlett
  7. Herlige votter, heldig den som får disse :-)

    SvarSlett
  8. Flotte votter! Ha en riktig god førjulstid

    SvarSlett