fredag 27. februar 2015

Det er grått som gjelder...


Denne uka har vært grå og tung og våt. Sola har prøvd så godt den kan å stikke igjennom, men foreløpig uten særlig hell. Men til hælja skal det visst bli bedre.


Jeg har strikket grå sokker også - Gråpus heter de. Helt ordinære sokker, med en fin mønsterbord øverst. De ble dessverre litt snaue til meg - men de passer sikkert til noen andre.

Oppskrift: Gråpus av Wenche Roald
Garn: Sisu - stødig og greit sokkegarn. Restegarn, faktisk.
Pinner: 3 mm øverst og 2,5 mm nederst.

Hva med stoffet sokkene ligger på da?? Bakgrunner skal jo helst være nøytrale, men denne gangen var det her det var mest dagslys. Helt fantastisk styggvakkert møbelstoff, syns jeg. Det er en liten og nett lenestol som jeg fant i en bruktbutikk en gang. Ser ut som den kan være fra 50-tallet omrent, veldig god å sitte i.

Ha en riktig fin dag!

12 kommentarer:

  1. Likte godt mønsterborden jeg :) Enkle og fine!

    SvarSlett
  2. Om de ikke passer deg, så er det jo kjekt å ha litt liggende på lur. Plutselig trenger man en gave av noe slag. Kjempefine ble de i hvert fall! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nettopp! De fleste damene i familien har mindre føtter enn meg, så det er ikke noe stort problem med det som blir for smått, tvert imot :-)

      Slett
  3. Stilige sokker! Kjekt å ha et ekstra par på lur. Her kom sola i dag, nysnø og noen få minusgrader. Gikk lang tur på beina, men skulle så gjerne vært på ski......

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Oh, her var det varmegrader og 20 cm SØRPE. Gikk tur på beina, med gummistøvler. Skulle ikke tro det var februar...

      Slett
  4. Fine sokker, med akkurat passe mye mønster. Og bakgrunnen var skikkelig stilig! (Hilsen hun som vokste opp med 50-talls-stoler & sofa.)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg liker møbler fra den tiden, og særlig denne stolen. Gusjegrønt og sort krumeluremønster er en uslåelig kombinasjon!

      Slett
  5. Vakker strømpe og hyggelig mønsteret til kanten.
    Ja... herlig lenestol - Retro... :-) Vi elsker det fordi vi vokste opp med det. Er det ikke flott at det betyr så... og også innen musikk - det er fortsatt god tid å date :-))
    Ha en stålende helg - vi har solen ikke mer - sludd og kald - sofa og strikkevær!
    Klem Viola

    SvarSlett
  6. Kjempefine sokker! Blir en heldig eier som får disse en gang.

    SvarSlett
  7. Grå sokker er flott! Men det grå og våte været ute er jeg lei av nå!

    SvarSlett
  8. Fine sokker.
    Dette er en prøve, for å se om komm. kommer frem. :-(

    SvarSlett