mandag 12. oktober 2009

nordiske føtter :: nordic feet :: #3

I dag har jeg vært og kjøpt meg nye sko - de gamle hadde gått altfor mye på tur. Burde jo ha tatt et bilde av mine norske føtter i danske sko der i skobutikken, damen som ekspederte meg var så hyggelig og alt ting, men - jeg hadde glemt kameraet. Og jeg som har det med meg nesten bestandig nå for tiden. Etterpå burde jeg jo kommet meg ut og gått inn de nye skoene og tatt bilder av føttene mine på tur i norsk natur, men - når man har narkolepsi, havner man som regel her i stedet:


Godt tilbakelent i godstolen. Jeg tok mange bilder av mine nordiske føtter i hjemmestrikkede sokker - men valgte dette, det uskarpe, for der har du meg i dag: Uskarp. Kanskje blir i morgen en skarpere dag. Eller kanskje ikke. Det er roligt att leva, förr då får man se hur det går, i følge Kolingen. Jeg slutter meg til det.

Ha en fin kveld!

6 kommentarer:

  1. Nydelig farger i de sokkene. Jeg synes du er flink til å bruke tiden din når du er våken. Du går på tur og får strikket mye. :-)

    SvarSlett
  2. Synes det var flotte nordiske føtter jeg:-) Uskarpe dager blir gjerne erstattet av skarpere. Kos deg i godstolen - det er lov det.

    SvarSlett
  3. Ja sånn kan det gå, uskarpe dager ender oftest horisontalt :-) Lekre farger på sokkene dine hvertfall!

    SvarSlett
  4. Jeg likte det sitatet ditt, humoristisk og godt og i tilegg sant.
    Et annet sitat jeg liker er "Jo mindre rutine, desto mer liv" (A.B. Alcott) Jeg liker å tro at det er en sannhet i disse ordene, for da har jeg MYE liv!
    Det er vel slik med oss som aldri vet hvordan dagen blir i dag, er jeg våken, er jeg så noenlunde i form, hva kan jeg gjøre/klare i dag? Ingen dager er like, rutine er et ord som ikke passer på mitt liv i allefall, men jeg liker å leve, jeg liker å få vite hva som skjer og hvordan det går:)

    Håper på en god dag for deg i morgen!
    Sokkene var fine og skoene er sikkert enda finere, du får vise oss dem en annen dag.

    SvarSlett
  5. Hei Anne
    Uskarpe dager har jeg også for tiden. Er helt tom for energi, og beina er som spaghetti......tror det kommer etter forkjølelsen jeg hadde. Håper det hjelper litt med marsipan. Og enig med deg i at egga til A.Berg er best!!!!
    Nå skal jeg nøste orange garn, for jeg har vært på shopping.......det orker jeg. ;)

    SvarSlett
  6. O glede :-) Ja jeg må bare innom for å dele den :-) I dag var dagen for punkteringen av bihulen, men når han sjekket meg for siste gang fant han ut at kanskje det ikke trengtes. Det var blitt så mye bedre etter siste hestekur at jeg skal ta nye bilder først slik at han ser hvordan det ser ut inni der nå. All den gruingen til ingen nytte, nå krysser jeg fingre for at alt er i orden!

    SvarSlett