fredag 23. oktober 2009

Noe svineri...

Jeg tror sannelig vi har svineinfluensaen på hushjørnet. Folk rundt oss begynner å bli syke. Jeg må innrømme jeg ikke har fulgt med så nøye hva avisene skriver og TV-nyhetene sier om saken - jeg pleier jo som regel ikke bli syk og hadde absolutt ikke tenkt å bli det denne gangen heller. Nå innser jeg at dette kanskje var litt eplekjekt... Jeg føler meg dårlig forberedt.

Noen sier de bare ble litt forkjøla, litt slappe pluss litt omgangssyke - mens andre aldri har vært så dårlige før i sitt liv. Jeg har fått med meg at man ikke skal ringe legen hvis man bare føler seg litt småsyk - da blir det kapasitetsproblemer. Og prioriterte grupper skal vaksineres først. Men hvor syk skal man være før man kan ringe legen? Noen stalltips?

Er jeg bare forkjøla? Eller har jeg blitt hypokonder?? Uansett - skulle det bli litt stille på bloggen her noen dager, vet dere hva det kommer av... :-S Men jeg håper jeg holder meg på beina, kryss fingra!

8 kommentarer:

  1. Huiff, hell i deg masse c-vitaminer og hiv inpå med noe imunforsvarstyrkende også.

    Jeg har ikke sett noe til det, men jeg sitter jo mutters alene på en fjelltopp også. Jeg er temmelig bekymret for DH selvfølgelig, men han blir vel forhåpentligvis vaksinert en av de kommende dagene.

    Her venter vi på "Det Store Regnet". Litt lengre nord øser det ned og folk har blitt tatt av elver og jeg vet ikke hva, men her har det faktisk ikke regnet ordentlig på minst 2 dager og det er nesten skummelt.

    ha en god natt.

    SvarSlett
  2. God bedring og drikk masse!

    SvarSlett
  3. Krya på dig!
    Din röda Ishbel är så vacker o vilka fina bilder.

    SvarSlett
  4. Huff, det er ikke lett dette her. De skremmer oss så godt de kan, så neimen om det er lett å vite. Noen synes jo de er alvorlig syke når de snufser litt og andre tåler mye mere før det blir "ille". Som deg skulle jeg ønske det fantes en "fasit"

    God helg uansett:)

    SvarSlett
  5. Håper du unngår å bli så veldig syk iallefall.... Hold deg i ro og la kroppen få hvile;-)
    Mønsteret på Selbusokkene stod i et gammelt KK som jeg var smart nok til å kopiere før jeg kastet bladet.
    Ønsker deg ei fin helg - det er ikke meldt kjempevær så du får pleie sykdommen slik at du er kjapt beina igjen.

    SvarSlett
  6. Hm håper det ikkje er svineriet du har fått, uansett så må du ha god bedring og stell fint med deg sjølv:))

    SvarSlett
  7. God bedring til deg. Det var et nydelig sjal du har laget.:-)

    SvarSlett
  8. God bedring, Anne. Da jeg ble forkjøla for en mnd siden, sa ALLE det må være svineinfluensa!!! Men jeg nektet, og sa jeg var da ikke SÅÅÅÅ syk! Siden har jeg hanglet med igjennom dager og uker! Den ene dagen er topp, den anre er all energi forsvunnet, og jeg hoster litt enda! Hater det! Men det er ikke svineinfluensa!
    Tror du VET om du har fått den, jeg.
    God helg, og god bedring! Og...det hjelper å drikke........cognac!! ;)

    SvarSlett