torsdag 1. oktober 2009

Mysterium


Jeg strikker Mystery-sokkene til Through the Loops. Det er min første Mysterie-strikking ever. Foreløping har jeg bare kommet til 10. omgang. Foreløpig ingen andresokksyndrom. Det ser lovende ut!

Mønsteret ligger også på Ravelry, og det er en egen Through the Loops-gruppe der, men du finner alt via linken over.

Her skinner høstsola som bare det, og gjør det vanskelig å ta ordentlige bilder. Men det er et luksusproblem som jeg fint kan leve med - ha en fortsatt fin dag!

12 kommentarer:

  1. luksus med sol ja....her har det vært opplett i dag etter dagevis med nedbør...innmari fin den lua i innlegget under...

    SvarSlett
  2. Spennende! Skal bli gøy å se de ferdige :-) Morsomt med slike mysteriegreier, av og til ser mine produkter litt annerledes ut enn de andre når jeg er med på slikt - jeg er ikke alltid like flink til å lese instruksjonene :-) Og ja - jeg henger fremdeles på pcen... Ingen aktiv dag i dag :-)

    SvarSlett
  3. Stikker bare innom for å si at den røde lua var knallfin - og du kledde den;)

    SvarSlett
  4. Spennende. Har ikke kastet meg på noe slik enda, er liksom litt kontrollfreak og må vite hva jeg lager. Men plutselig så prøver jeg meg også. Det er rart hva denne blogginspirasjonen gjør med en :)

    Håper vi får se fortsettelsen av dette prosjektet.

    SvarSlett
  5. Så spennede med de mysterie sokkene.
    Syns luen din ble veldig flott også. Jeg holder på med "Gretel", en annen lue fra Ysolda. Det sto mellom den du har strikket og Gretel. Har etterhvert lyst til å strikke denne røde også...

    Takk for lynkurset i garnfarging!
    Bare et lite spørsmaål: farger du den i nøster, eller nøster du opp tråden etter fargingen?


    Ha en strålende torsdag!

    SvarSlett
  6. Blir spenndende å følge sokkene videre!

    SvarSlett
  7. Flott lue! Liker rødt, eg og. Men er ikke sprek nok til å bruke det..

    De sokkene, ser du strikker parallellt på strømpepinner istedet for i loop.

    Har lyst til å prøve dette og tok ut oppskrifta, men har mye anna å stå i med. Men kan jo prøve å følge..

    God helg til deg!

    SvarSlett
  8. Ja, loop funker ikke så bra for meg. Jeg er en traust og ihuga strømpepinnestrikker. Strikker som oftest parallelt likevel - litt på den ene, litt på den andre. De gangene jeg ikke gjør det, blir det som regel med den første sokken...

    SvarSlett
  9. Her skinner også solen, og jeg er på vei til jobb om 10 minutter. Jeg spaserer til jobb hver dag! Men sukk, alle vinterjakkene er plukket frem, de ligger bare å venter på kulda (grøss)
    Mysteriet er vel enten sokker eller votter. Enjoy!
    Ønsker deg en superduper helg!

    SvarSlett
  10. Sol = härlig lyx!! Här skiner också solen idag.
    Din Rose red blev fin o klär dig. Vackra bilder.
    Trevlig helg!

    SvarSlett
  11. Hei
    Takk for hyggelig hilsen. Er enig med deg at det å bli syk kan åpne andre dører. Skal ikke påstå at alt er solskinn, men det hjelper så utrolig mye med en positiv innstilling ;)
    Den luen din var skikkelig lekker!

    Ønsker deg en fin helg, klem :)

    SvarSlett
  12. Supert at du blir med på mysteriesømmen!

    SvarSlett