onsdag 7. oktober 2009

Ut på tur - og ut av skapet...

I dag har jeg vært på tur til Lilloseter med min gode venn MK i strålende høstsol. Lilloseter ligger - som navnet skulle tilsi - i Lillomarka, og fikk nylig terningkast 6 i Aftenpostens markastuetest. Det er vel fortjent - faktisk syns jeg de burde fått terningkast 7 for det ekstra blide vertskapet... :D

Min nye Blafre-flaske var også med på turen. Fin! Man ikke være barn for å ha en barnlig vannflaske - det går helt fint for voksne også.

Vi har hatt en helt fenomenal høst her østafjells, og har vært flinke til å komme oss ut på tur. Så får vi håpe at oppmagasinert solenergi holder seg langt utover vinteren!

Forøvrig ble Ishbel-sjalet mitt ferdig i går, og jeg er intet mindre enn imponert over meg selv. Det hører med til sjeldenhetene at jeg blir ferdig med noe som helst større enn en lue, og særlig i høst har UFO-ene hopet seg opp her. Nå får vi håpe den gode trenden holder seg - så skal du ratt se det kommer både jakker og gensere her på bloggen snart. Det er i hvert fall lov å håpe!

Amerikanerne som har sansen for det magiske - og har funnet opp både Magic Loop og Magic Cast-on, burde kalle det Magic Blocking også, for det er jo magisk. Det skrukkete strikketøyet jeg viste bilde av her om dagen, ble plutselig kjempestort - større enn madrassen jeg blokker det på. Men jeg kunne ikke spenne det opp på dobbeltsenga heller, for der skal vi jo sove i natt... Bedre bilder + litt facts følger senere.

Men nå skal jeg til 9na og gyve løs på Julemysteriet. Det blir spennende. Du trodde kanskje dette var en strikke-blogg, men nå kom skap-quilteren frem. Ha en fin kveld!

10 kommentarer:

  1. Sjalet blir kjempefint! Har aldri prøvd dette med blocking, har vel aldri strikket neo som skal blokkes...?
    Ha en fin kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Så vacker den blev, vissa saker måste helt enkelt blockas för att komma till sin rätt.

    SvarSlett
  3. Sjalet ble nydelig - du har all grunn til å være stolt. Enig med deg at høstværet må nytes! Ha en finfin kveld:-)

    SvarSlett
  4. Nydelig sjal du har laget, lekker farge. Har aldri blokket noe før, men med slike sjal må man vel.
    Litt misunnelig på drikkeflasken din, tror jeg må bevilge meg en slik ;)

    SvarSlett
  5. Herlig! Lilloseter var min barndoms skitur-mål, har jeg ikke nevnt det...? :)

    SvarSlett
  6. Så fint sjal. Jeg blokker nesten aldri, men sjal og den tida jeg lagde duker i kunststrikk, så måtte jeg jo.

    SvarSlett
  7. Åh så nydelig sjalet ble! Ja det er utrolig hva blokking kan gjøre :-) Og så spennende at du kommer ut av quilteskapet, gleder meg til å se hva du lager. Det er visst en ting jeg aldri klarer å bli venner med og det er symaskinen. Jeg ønsker vel ikke hardt nok tenker jeg, for hadde jeg gjort det hadde jeg helt sikkert fått det til :-)

    SvarSlett
  8. Sjalet ble kjempefint! Jeg er også med på symysteriet. Lenge siden jeg har sydd nå så det blir spennende :)

    SvarSlett
  9. Kjempeflott, din Isabel sjal! Jeg har kjopt mønster og garn til det også ;-)
    Du er veldig inspirerende!

    SvarSlett
  10. *Må man melde seg på Nordic feet, eller er det bare å hive seg inn på Flickr?*

    Hvis du har flickr-konto, så kan du melde deg og deretter legge inn bildet/ bildene til gruppa ved å bruke knappen over bildet. Har du ikke flickr-konto, så blogger du føttene :-)

    SvarSlett