fredag 16. oktober 2009

nordiske føtter :: nordic feet :: #5


Onsdagens tema var VENNER. Onsdag kræsjet PC-en min. Det var tilløp til panikk i heimen - OBS OBS husk å ta backup, folkens!! Heldigvis viste det seg at det bare var laderen som hadde streiket. Gjett om det var en som var lettet! Flere nordiske føtter her og her.



Så her kommer onsdagens nordiske føtter - og hender - litt forsinket. Vennen MK og jeg var på tur i Nordmarka i knallfint, skyfritt, vindstille - og KALDT - høstvær. Vi har hatt mange fine dager i høst, men få slår denne. Det ble bål i vannkanten, kaffekjerring og svartkjele, og verdens beste kaffe - selv om noe av den havnet i bålet... Slikt skjer på tur.



Her er vennen MK travelt opptatt med å fyre, mens jeg er mest opptatt av å ta bilde av føttene mine. Så satt vi oss ned ved varmen og lot skogens ro sige inn over oss, med gloheit kaffe, knitring fra bålet og vakker utsikt over vannet. Stille vann gir ro i sjelen.



Vi pratet om hvor heldige vi er, vi som bor her rett ved skogen, og som har mulighet til å komme oss ut og nyte alt dette, akkurat i dag.

På den vakreste høstdagen.

7 kommentarer:

  1. Det var jo sånn jeg skulle hatt det! Jeg blir nesten litt sippete her jeg sitter. Jeg skulle så gjerne ha vært med på den turen.

    Men det er jo bra at jeg kan se på bilder også og vite at slike høster fortsatt finns.

    Ha en fin fredag.

    SvarSlett
  2. Å huttetu! PC-kræssj er et mareritt. Godt det var falsk alarm denne gangen da :)

    Nydelig med høsttur i godværet. Det lader batterier det også, om enn på en litt annen måte enn PC'n.

    God helg.

    SvarSlett
  3. Så flotte høstbilder, spesielt det nederste.
    Mistet en masse bilder da den forrige pc'en krasjet, dessverre. Minner meg på at jeg bør ta en runde og brenne noen nye cd'er snart.

    God helg, klem :)

    SvarSlett
  4. Det ser jo virkelig koselig ut, ja høsten er jo tross alt en flott tid :-) Uff datakrasj er kjedelig, godt det var falsk alarm. Heldigvis har jeg en data-ansvarlig i huset som pleier å fikse det meste :-) Ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. Åh. Nordmarka. Nå fikk jeg hjemlengsel. Det er liksom ikke så veldig store mengdene fjell og bakker på denne siden av Sverige. Takk for at jeg fikk ta en kort tur "hjem" via dine bilder!

    SvarSlett
  6. Fine bilder! Ja, det er et herlig høstvær vi to har:-) og jeg misunner deg skogsturen med svartkjel og det hele....... sukk

    SvarSlett
  7. Deilig med bål og bålkaffe. Det er en av mine favoritter :)
    Italia var også bra, anbefales! Vi gikk lange turer, spiste god mat med vin til lunch og badet etter endt tur. Ganske flott......Med 30 grader om dagen så var det som en ekstra sommerferie.

    SvarSlett