torsdag 29. oktober 2009

Garn garn garn...

I dag kom siste del av mønsteret til Mysteriesokkene - nemlig tåa. Snart er jeg ferdig. Sokkene har pågått i hele oktober. Hva skal vi gjøre nå da???





Jo, nå har jeg meldt meg på en svensk utfordring, nemlig Beas Novemberutmaning "Använd det du har". I går - etter å ha bestilt noe vakkert garn på nettet - måtte jeg ta en liten alvorsprat med meg selv. Nå er det nemlig fullt. Av garn. Skulle jeg innføre innkjøpsstopp, eller bygge på huset? Jeg er ikke tilhenger av innkjøpsstopper - det er ikke noe moro. Dessuten har jeg dårlig viljestyrke og ville bare blitt skuffet over meg selv om/når jeg ikke greide å overholde forbudet. Nei, løsningen er å strikke som en gal for å bli kvitt noe av det man har på lager. Beas Novemberutmaning kom i grevens tid. Reglene er som følger:

1. Vi använder enbart material vi har hemma (sytråd är det dispens på)
2. Vi försöker pyssla undan en sak varje vecka under november månad.
3. Vi väljer själva om vi kan tänka oss att lotta ut något/några saker av det vi gjort på vår blogg mot att de tävlande tipsar om det utlottade hantverket på sin blogg. (Valfritt)
4. Vi lägger upp "Använd det du har" loggan på vår blogg så vi lätt ser vilka våra medpysslerskor är.
5. Meddela ditt deltagande till
http://beasbarnslikheter.blogspot.com/Där läggs det ut länkar till varje deltagare så man kan följa sina medpysslerskors projekt för tips, peppning och inspiration!

Her er det bare å stå på! Første november er på søndag. Den første uken, uke 45, skal jeg strikke ferdig Uppifrånochnerkoftan, eller Koftans kofta, som jeg startet på i sommer. Det blir en mysig og lubben vinterjakke - gleder meg til å få den ferdig og ta den i bruk!

Jeg skulle ha blogget det jeg har gjort ferdig i det siste - men har ikke fått tatt bilder. Enten er jeg syk, eller så er det mørkt hele dagen, eller så er jeg ikke hjemme. Sånn har denne uka gått. Både Featherweighten og Praktiske Petra står i fotokø. Snart er Mysteriesokkene klare også. Vi får håpe på godt fotolys i hælja.

4 kommentarer:

  1. Hei!
    Denne utfordringen likte jeg også, tror jaMMEN jeg skal slenge meg med jeg også... Jeg er også imot innkjøpsstopp...lol..., men at jeg har nok av garn er helt sikkert. Likevel kjøper jeg ofte mer garn. lar meg lett friste.

    Den sjalsnålen jeg har på sjalet mitt er kjøpt på Panduro på jessheim, men jeg vet at de har den på Mauds garn på Skedsmokorset også!

    ha en fin kveld! Gleder meg til å sa alt du har laget og som er i fotokø!

    SvarSlett
  2. Dette hørtes faktisk veldig så spennende ut!
    gleder meg til du kommer ut i dagslys og får fotografert;)
    sannelig ikke enkelt på denne tida;)
    ha ei flott helg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Det ser ut til at vi lider av det samme, det er jo helt umulig å få blogget ferdige strikkerier :-) Vet ikke hvorfor det er blitt slik, men det går vel over :-) Kjøpestopp er kjedelig, men av og til trengs det her. Og da er det også desto større glede å få pakker i posten igjen etter en stund. Som i dag - når postmannen dukket opp med hentelapp på Wollmeise - oh yes, jeg skal på posten i morgen.

    SvarSlett
  4. Ett varmt LYCKA TILL i utmaningen...jag bara älskar de vackra "Mysteriesokkene", så otroligt fina. Vad duktiga ni är!

    SvarSlett