søndag 11. oktober 2009

nordiske føtter :: nordic feet :: #2

Jeg var ute og gikk en tur i høstmørket i kveld. Det var virkelig hustrig og kaldt - og mørkt! Det er noen føtter der nede i mørket, men de syns ikke. En annen fotgjenger, som var ute og luftet hunden sin, stoppet helt opp for å glo på denne underlige damen som gikk og tok bilder av føttene sine. En stor takk til Frøken Badegakk, som rundhåndet har delt mønsteret på Badegakkens kabelvanter med oss andre så vi ikke skal fryse fingrene av oss. Jeg strikket dem til Dattera i fjor vinter, av spenstig superwash ull. Nylig byttet jeg dem til meg mot et par Fetching i fineste silke og alpakka - for kabelvanter er best!!
Takk til Gamleheksa også, som er en ivrig forkjemper for refleksbruk i høstmørket, så vi ikke skal bli kjørt ned fordi vi ikke syns - se, jeg har husket det! Feil arm, sier du? Refleksen skal sitte på høyre side? Har en der og, jeg!

Dogg og diamanter: Dogg på kameralinsa, tåke i luften og søledammer som glitrer som tusen diamanter.

Dagens tema var HØST: Når blader fra naboens blodlønn sitter klistret til min hagegang, da er det høst.


Flere nordiske føtter her og her.

5 kommentarer:

  1. Skikkelig nordic feet! Forrige innlegg med de bå var jo også skikkelig artig;)
    God uke til deg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Jeg dro med meg en hel haug med refleksbrikker fra Norge en gang og la dem i julegavene til venner og bekjente. Alle uten unntak trodde det var en slags stygg norsk juletrepynt.

    Jeg har striket flere av vantene til Frk. Badegakk jeg også, men ingen til meg selv. Kanskje det er på tide? Det er i hvertfal kaldt nok.

    ha en super uke.

    SvarSlett
  3. Fint å komme seg litt ut mellom all strikkingen. :-)

    SvarSlett
  4. Hehe, ser for meg han/hun som lurte litt på fotografen. Mine naboer har etterhvert vent seg til mye rart fra meg og kamera.
    Godt å se du bruker refleks!!!!

    SvarSlett
  5. Hei og hopp! kule blå feet du hadde i et annet innlegg her.
    jeg kjøpte et gammelt hus en gang, og på loftet lå det noen gamle gamasjer. På den tiden jobbet jeg som baker og konditor, og troppet opp på jobb med disse på. Alle gapskrattet og lurte på hva jeg drev med, ha ha.....
    I dag skinner solen. jeg er selvfølgelig inne og gjør rent, noe som aldri tar slutt. begynn i den ene enden, og kommer man rundt, er det tilbake på scratch igjen.......Jeg får ta det med et smil, og si det alltid er rent hjemme hos meg ...kremt!

    SvarSlett