søndag 15. mars 2009

Stripete...



Vi kan alltids drømme om vår, men foreløpig greier vi oss fint med vintersol. Vantemodellen har tatt solbrillene på. Favorittstripevanter etter samme lest som operavantene her.

Strikket i Tynn Alpakka fra Du Store Alpakka og med pinner 2 ½ . Masse fine farger og en million tråder å feste. Nå hører jeg heldigvis med blant de utvalgte få som synes det er helt ok å feste tråder – litt meditativt faktisk.

Med vintersol på tastaturet - og på skjermen prototypen på blid norsk nordmann til fjells: Med ski på beina og kakao i termosen, fletter i håret og rød fjellanorakk – og solbrillene på!

5 kommentarer:

  1. Hanskene er jo bare lekre.
    Jeg strikket ikke sokker (annet enn tovasokker) før jeg begynte å blogge. Det var klin umulig ikke å bli inspirert. Men fingervanter? Jeg strikket ett par en gang og var kurert for livet. Så masse arbeid og plunder (pluss bannskap og generell uakseptabel oppførsel) - og de var ensfargede. Så jeg bøyer meg i støvet, jeg er uhorvelig imponert.

    Du og jeg er litt like når det gjelder "stygge" ting, tror jeg. Jeg har t.o.m. kjøpt ting bare fordi de har vært så ekstra spesielt stygge og totalt ubrukelige til noe som helst fornuftig. Det er noe sjarmerende ved sånt. Vel, det er det jeg sier ihvertfall. Det er mulig jeg har et dypereliggende problem av psykisk art, men jeg tror jeg bare har litt av Kjærringa mot strømmen i meg. ;)
    Ha en super helg.

    SvarSlett
  2. De vantene kunne jeg godt tenkt meg å eie men ikke å strikke.
    Jeg kan ikke fordra å feste en million tråder. Det er absolutt noe av det verste jeg vet for når plagget er ferdig strikket, ja så er jeg ferdig med det og klar for noe nytt -sånn oppi hodet. Dårlig forklart, men...
    Jeg kunne jo ha brukt den typen garn som mønstrer seg selv.....

    SvarSlett
  3. For noen lekre vanter med masse farger!!! Jeg liker masse farger, men å feste tråder er ikke så morro, men må man, så må man!! Da kan du lage noe fint når beltegarnet kommer, det er nemlig på vei til deg.............og du kan feste så mange tråder du bare vil, hi hi............

    SvarSlett
  4. Hei hei!

    Ruth: Haha, ja stygt er fint! Men jeg liker jo VAKRE ting også da!!! Det må gjerne skille seg ut litt i den ene eller andre retning. Kanskje det skyldes en overutviklet estetisk sans??!
    (Men NB NB NB jeg syns slett ikke den påskekyllingen din var stygg da, bare SPESIELL!)

    Juni: Jeg har strikket vanter i selvstripende garn også - det var mye lurere, men uansett blir det jo minst 10 tråder pr vante. Jeg fester trådene etter hvert, så blir det ikke så ille til slutt. Smart knep!

    Sylvia: Beltegarnet har allerede satt i gang hjernevinningene. Kanskje jeg skal strikke av det - de tynneste pinnene jeg har er 1,5... det er tynt det! Må strikke noe veldig smått for å bli ferdig da tror jeg. Det blir spennende!

    SvarSlett
  5. Hej!
    Du tar så fina foton!
    Vantarna är snygga, men rarast är din dotter.
    hej fr. Koftan

    SvarSlett