tirsdag 31. mars 2009

MILDE MÅNE…

Bloggen min har bikka 3000 lesere, uten at jeg har merket det, og det er ikke første april en gang.

31. mars har vært en bra dag, en dag med solbrillene på. Først var jeg hos tannlegen. 720 kroner for å gape pent i ti minutter. Jeg betalte gladelig for å slippe å bore. Deretter stakk jeg innom en lokal kafé for en kopp cortado, og der traff jeg min gode venn M som jeg ikke hadde sett på evigheter. Det lyste opp dagen. Så er uglevesten min blitt ferdig – sitter som et skudd (skudd og skudd, fru blom, den passer i hvert fall), og 34 knapper senere kan jeg si meg godt fornøyd. Bilde følger når den er vasket og tørket. Jeg pleier ellers ikke vaske nye ullplagg, men det ble litt ujevnt på pinner nr 7, som er i tykkeste laget for meg, så jeg håper en vask vil gjøre underverker.

Hvem er det egentlig som er innom her??? Leste et sted (husker ikke hvor) at det opprettes 3000 nye blogger i Norge HVER DAG – så hvordan snuble inn i A’s almanakk?? Ja, det er jo noen gjengangere (hei hei!!), men hvem er alle dere andre? Mulig det kan spores på en eller annen statistikk – i så fall har jeg ikke funnet den knotten enda.

Hva med en LITEN premie i anledning anledningen? Ja - god idé! Legg igjen en kommentar så jeg kan se hvem du er, og bli med i trekningen av … eh … en gryteklut?? Bare én – jeg skal jo aldri lage par mer, men til gjengjeld produseres de nå i to-lags isolerbomull!

I blått og hvitt, kanskje, eller grønt og hvitt? Brunt og hvitt? Blått er en fin kjøkkenfarge. I følge grekerne, som bruker mye blått, skal fargen holde onde ånder borte. Her i landet har vi vært mer prosaiske, og brukte blått som kjøkkenfarge fordi det etter sigende skulle holde fluene unna. Fluer eller onde ånder - det er ikke noe å ha, uansett.

La oss si innen søndag kveld. Så trekker jeg – en LITEN gryteklutpremie for den som ikke vil brenne seg på fingrene. På den ene hånda.

21 kommentarer:

  1. Er det et sted det er deilig å betale for ingenting, så er det hos tannlegen hehe. Jeg leser her jeg, men det vet du jo så det var kanskje ikke så spennende. Og skulle jeg vinne en gryteklut håper jeg at den er grønn og hvit og dobbel:-) Natti natti.

    SvarSlett
  2. Hei i natten! :) jeg leser og denne gangen kommenterer jeg også - fordi jeg vil ha gryteklut. Mine er så fæle nå at de skal kastes :)

    SvarSlett
  3. Hei. Jeg følger deg jeg ;) Bare ikke like flink å legge igjen spor etter meg ;) Ha en forttsatt fin kveld/natt, og gratulere med 3000 lesere ;)

    SvarSlett
  4. Feires alt som feires kan! 3000 lesere er kanskje ikke så mange, men da jeg begynte å blogge, lurte jeg jo på om det ville bli noen i det hele tatt. Og det ble det - livet er fullt av hyggelige overraskelser!

    SvarSlett
  5. Du har en kjempeflott blogg, Anne - og gryteklutene dine er ultraflotte, så jeg vil såklart vinne en!

    SvarSlett
  6. Gratulerer. 3000 er mange det. Jeg feiret allerede på 500. Jeg var skikkelig forbauset faktisk, jeg trodde ikke noen andre enn søsteren min kom til å lese det jeg skrev.

    Klart jeg vil være med i trekningen på gryteklut. De er stilig de.

    PS. Og jeg er veldig glad for at du begynte å skrive blogg. Koser meg alltid her inne.

    SvarSlett
  7. Grattis med over 3000 besøkende;D
    Jeg er imponert!) Er ny i dette blogger gamet så jeg synes det er helt utrolig. Legger igjen spor i tilfelle jeg er superheldig å vinner en gryteklut;) Take care

    SvarSlett
  8. Håper jeg har vinnerlykke for en gangs skyld, for de gryteklutene dine er knallflotte!! Ikke rart du har mange lesere, er alltid koselig å besøke bloggen din, dessuten legger du igjen så hyggelige kommentarer:-)

    SvarSlett
  9. Grattis till besökarna, jag är här och läser och blir inspirerad. Jag vill också vara med och tävla!

    SvarSlett
  10. Hei!
    Vil bare si at jeg også har funnet bloggen din blant alle de andre bloggene i Norge.
    Kjempe flott blogg du har!

    SvarSlett
  11. Jeg er en av dem som er innom bloggen din flere ganger i uken. Og stort sett er den oppdatert med nytt også. Jeg legger nok ikke alltid spor etter meg, det kommer nok ann på hvor mye tid jeg har. Men, bloggen din er til inspirasjon og glede :-)

    Ha en flott påske!

    SvarSlett
  12. Kjære Anne....av alle må da DU forstå at man surfer rundt i blogglandia og ser på de forskjellige bloggene, det var det du gjorde før du ble blogger. Og gudsjelov for at du ble det! jeg bare elsker bloggen din!!!!!
    Og jo fler man besøker, jo fler kommer på besøk.....tror jeg. Har jo merket at det er litt stille ruundt min blogg når jeg har vært fraværenede en stund, eller?

    Grytelappene dine er fantastiske!!! Skal gjerne vinne et par, jeg, men ikke i blå, siden den fargen ikke eksisterer i mitt hjem. Orange, derimot. La oss si: Alle retro-farger passer her hos meg!!!

    Jasså, du hadde fått mere snø, du. Her smelter det litt om litt, heldigvis. Venter bare på våren jeg nå!

    Takk for dine ord om konfirmasjon. Jeg har styrt unna "tradisjon" i årevis, noe ikke familien har vært så begeistret for. men jeg vil mene det jeg holder på med, ikke pga av at alle andre gjør det....
    Vi hadde navnedag istedetfor dåp også. Min søster gjør alle tinga "rett" så da får de det der hos henne, istedetfor. greit for meg!!
    Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett
  13. Hej
    Det er første gang jeg er indenom her på din blog, men absolut ikke sidste gang. Dine grytekluter er super super flotte :-)

    SvarSlett
  14. Gratulerer med de 3000! At det opprettes 3000 blogger i Norge hver dag høres jo helt utrolig ut. Vi er visst mange som har noe på hjertet :-)

    SvarSlett
  15. Åh, jeg vil også være med i trekningen, gryteklutene dine er så fine! Eller har jeg allerede meldt meg...

    SvarSlett
  16. Hej bloggkompis! Klart man vill va med. Du gör ju så fina saker. Jag har aldrig vunnit nåt sånt här, men som du säger - större chans än Lotto ;-)

    Ha en underbar helg!

    /Janette

    SvarSlett
  17. Gratulerer med mange lesere! Jeg leser bloggen din jevnlig, du skriver så bra og er underholdende. Og selvfølgelig inspirerende! :) Jeg har selvfølgelig lyst til å vinne en av dine fantastiske grytelapper, og håper at sjansen til det er større enn i Lotto-trekningen ;-)

    Ønsker deg en riktig god påske i samme slengen, jeg er snart på vei til hytte-strikke-hekle-påske, må bare få samlet sammen alle posene mine først :)

    SvarSlett
  18. Gratulerer med jubileum! Jeg vil gjerne være med:)

    SvarSlett
  19. Gratulerer med jubileumet:0)
    Koselig når tala på tellaren veks!!
    Klem

    SvarSlett
  20. Gratulerer med 3000 lesere! Jeg er innom bloggen din titt og ofte og som regel er det en ny og inspirerende post her. Jeg liker fortellerstilen din. Som regel leser jeg ikke bloggposter som er lange, men dine er skrevet på en sånn måte at jeg ikke klarer stoppe å lese.

    Gryteklutene dine er lekre. Jeg håper jeg vinner!

    Ønsker deg en fortsatt god helg!

    (Hvordan kan man se hvor mange som har vært innom bloggen? Jeg vil også vite dette til min blogg..)

    SvarSlett