onsdag 4. mars 2009

Noen ganger må jeg hekle litt også...


Nå har det blitt mye strikking en stund. Innimellom må jeg hekle litt også - jeg elsker jo å hekle! Alt fra grytekluter og lapper til skjerf og mellomverk.

Nå for tiden holder jeg blant annet på med et heksagon-teppe. Jeg har sett så mange fine sekskant-varianter rundt omkring på nettet, og måtte bare prøve dette selv. Planen er å lage et stort teppe i pledd-størrelse - 135 x 200 cm - til vår nye sofa som ankommer om noen uker. Den er nøytral og brun og stor - og hva passer vel bedre enn et fargerikt teppe til å slumre under?!

Foreløpig er det bare ca 70 x 30 cm, så det gjenstår ca en million lapper. Det blir nok ikke denne vinteren vi skal slumre under dette teppet, kjenner jeg meg rett... Og det gjør jeg jo. Jeg har allerede et halvferdig teppe med firkanta bestemorruter i strikkekurven - som foreløpig har pågått i ett og et halvt år omtrent. Så når det gjelder tepper, hekler jeg helt og holdent uten tidshorisont og tidsfrist. Og hvem har det vel travelt...

10 kommentarer:

  1. Ultratøft, så herlig farger! Et sekskantteppe står høyt på min liste også. På min veldig fulle liste.

    SvarSlett
  2. sexkanter? har jag aldrig provat! ser finare ut än fyrkanterna tycker jag. jättefina!!

    SvarSlett
  3. Det var flott!! Jeg holder på med et sengeteppe og vet alt om at dette er arbeid som tar tid, men desto bedre når prosjektet er i havn;.)

    SvarSlett
  4. Utrolig friske og fine farger! :)

    SvarSlett
  5. Herlig teppe - det kommer til å bli et flott blikkfang på den nye sofaen!

    SvarSlett
  6. Kjempefint teppe! Helt enig med deg om hekling uten tidshorisont. Likte at alle lappene var oransje i midten :)

    SvarSlett
  7. Så herlige farger det er i teppet ditt, det kommer til å bli kjempeflott. Lurt at du allerede har begynt å montere det, det er jo ofte det som er den store bøygen med tepper :-)

    SvarSlett
  8. Takk for hyggelige kommentarer!!!
    Joda, teppet er fargerikt, nesten på grensen til glorete i min målestokk - men glorete er gøy!

    Hilde: Sekskantene hekles sammen etterhvert, samtidig med at man hekler på den ytterste raden. Tidsbesparende og ganske smart! Trådene - 8 pr lapp - hekler jeg inn etterhvert. De syns såvidt på baksiden da, men jeg gjør det likevel sånn, ellers ville jeg nok aldri blitt ferdig.

    SvarSlett
  9. Dette var fint - herlige og glade farger:)

    SvarSlett
  10. Hei, første gang jeg er her inne tror jeg. Lekkert teppe du har heklet. Nå skal jeg se videre på bloggen din.

    SvarSlett