søndag 8. mars 2009

Fødselsdagspoesi

Takk for alle koselige hilsener på bloggen min!!!


Det har vært litt av en dag. Jeg har fått frokost på senga, masse oppmerksomhet, de næreste og kjæreste rundt meg, elektroniske meldinger i fleng fra slekt og venner. Jeg har fått blomster og garn og gavekort i byens beste garnbutikk. Hva mer kan en Dame i sin beste alder ønske seg?!!

Jo, en liten heklestund for seg selv i kveldingen – det kan hun ønske seg. Med et visst sekskantteppe, du vet. Så runder vi det hele av med noen velvalgte ord til slutt:






Kvinder kan man ligne
ved roser og ved vine.
Om roser minder somme,
hvis tid er hastig omme.
Med vin har andre fælles
at ædles ved at ældes.

”Roser og vin” av Piet Hein. Jeg håper jeg sorterer under sistnevnte kategori…

1 kommentar:

  1. Oj, gratulerer så masse på etterskudd! Nydelige roser og nydelig dikt - håper du hadde en deilig dag!

    SvarSlett