tirsdag 31. mars 2009

Fordeler med snø...

Oppmuntringsinnlegg

1. Det er rent og pent – både ute og inne.
Man slipper for eksempel å vaske gulv så ofte, det er jo bare snø/vann under skoene.

2. Det er lyst og fint.
Snøen reflekterer jo masse lys. Man blir dessuten fortere brun – hvis sola skinner!

3. Man slipper å klippe plenen.
En helt klar fordel for dem med to mål tomt. (Men for oss med knøttliten hageflekk er det av mindre betydning. Det tar bare fem minutter å klippe gresset her, det er bare kosen).

4. Hundemøkka synes ikke.
Når snøen går, kommer dette merkelige fenomen til syne igjen: Folk plukker opp etter hundene sine, knyter igjen den sorte posen – og legger posen igjen i naturen. Hvorfor det????????????? Er det bare her folk gjør sånn??? Dette forundrer meg hver vår.

5. De som vil, kan jo ta seg en skitur.
Sammen med svømming, er langrenn den beste form for trim – man får trent alle kroppens muskler. (Men seks måneder i året…?)

6. ...Er det flere fordeler???

Dattera er alpinist. For henne er det en fordel med snø året rundt. Er det ikke snø, finnes det isbreer. Dette bildet er fra mai i fjor. Jeg fant det i bildearkivet, sammen med bilder av perleblomster og vårkjærminne. Verden er forunderlig.

4 kommentarer:

  1. Jag skrattade gott åt ditt inlägg.
    Snart kommer våren, med blommor och fågelsång.
    hej fr. Koftan

    SvarSlett
  2. Nei - det er ikke flere fordeler med snø!! Vil ha vår nå - snø kan det være på fjellet;-) Ønsker deg ei riktig fin påske med eller uten snø

    SvarSlett
  3. Du kan finne så mange fordeler du vil for min del, jeg lar meg ikke lure - jeg vil ha VÅR!!

    SvarSlett
  4. Da er vi enige om det! Det var et trøsteinnlegg.

    SvarSlett