mandag 19. mai 2014

Svanlund-sokker...

Svenske Kamilla Svanlund strikker mange fine sokker, disse for eksempel.
Dette er jo en ypperlige oppskrift for alle de små nøstene i restekurven - og den er til og med gratis.


Nåja, mine sokker ble ikke riktig så fjonge som Kamillas - til gjengjeld fikk jeg brukt opp 80 gram restegarn, og det er jo en god ting. Og fargerike ble de. Og så har jeg jo fått meg et par nye sokker! Nöjd.


Oppskriften er altså Crocus av Kamilla Svanlund, med noen små modifikasjoner. Strikket på pinner 2,5, med en ti-tolv forskjellige restegarn. Mer om dem på Ravelry.


Sokkene har perfekt passform og sitter godt på foten, myke og gode ble de også. Her fikk jeg meg en ny favoritt. Har lyst til å strikke flere, men da tror jeg at jeg skal holde meg til én bunnfarge, slik som i originalen. Men en liten fargeorgie er jo heller ikke  forakte en gang i blant.

Og fortsatt er det restegarn igjen - - - det er bare å stå på.
Ha en riktig fin dag!

22 kommentarer:

  1. Synes dine ble vel så fine. Spreke farger og morsomme sokker! :-)

    SvarSlett
  2. Herlige farger og flott mønster!!! Sokker å bli glad av!!!!!

    SvarSlett
  3. Kjempeflotte sokker!

    Farger til å bli glad av, vitaminer for sjelen.

    SvarSlett
  4. Flotte sokker i spreke farger:))

    SvarSlett
  5. De var kjempetøffe! Herlige farger :)

    SvarSlett
  6. Disse var nyydelige. Jeg bare elsker restegarnstrikk jeg, altså. Men jeg ser poenget med mange tråder og feste :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, men jeg festet trådene underveis. Da ble det ikke så ille likevel

      Slett
  7. Helt herlige sokker, og like fine som Kamillas!! Jeg blir så glad og inspirert av sokkene dine, og av fargegleden din. Gleeeeder meg til jeg får nok sokkegarnrester til å slå meg løs!

    Jeg ble litt ellevill da jeg så at Fabel nå kommer i enda flere farger forresten. Regner med du har fått med deg det du også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei? Har det kommet nye farger??

      Slett
    2. Jepp, ensfargede: Sennepsgult, rust, eplegrønt og burgunder. Og det er jo salg nå, men vet ikke hvor lette de nye fargene er å få tak i. Ser ut som Strikkenett bare har den grønne og burgunder foreløpig (hvis jeg ikke ser helt feil).

      Slett
    3. Å søren, og jeg som har kjøpestopp. I hvert fall på sokkegarn. Men det kommer nok nye sjanser... :-)

      Slett
    4. Det gjør det helt sikkert! :-) Jeg tenker det samme, har nok sokkegarn for en stund ser jeg ...

      Slett
  8. Som vanlig er du kjempeflink til å sette sammen farger. 10-12 ulike farger, jeg hadde ikke tenkt tanken engang...Sokkene er nydelige, du kan være veldig nøjd.:) Jeg skal skrive ut mønsteret. Kanskje jeg bruker det til en lue, strikke med tjukkere garn og færre farger. Det er nok løsningen for meg.:)) Er et mønster som er fristende å prøve.
    Jeg har tilbrakt dagen i skyggen som har vært oppe i 23 gr. Kan jo ikke bli bedre. Et utrolig år hittil for oss Vestlendinger!
    Ha det fint resten av dagen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig greit mønster å strikke - raskt og morsomt!

      Flott vær her også! Men hva skjer da? Jo, folk klager og sutrer fordi det er for VARMT! Gæli blir det visst uansett. Men jeg syns det er flott!

      Slett
  9. Så morsomme! Du er rå til å sette sammen restenøstene dine! Fint blir det også, hver gang!

    God mandagskveld!

    SvarSlett
  10. Så artige sokker, skikkelige humørspredere! Gøy med masse farger. :)

    SvarSlett
  11. Det var sokkene sine det. et lite eventyr.
    Klem

    SvarSlett
  12. Ja det var fargeklatten sin gitt :-) Tror ikke jeg orker å strikke disse…. Alle de trådene som skal festes da!!! Min tålmodighet strekker seg ikke riktig så langt, her må det gå kjapt i svingene ;-)

    SvarSlett
  13. Fargeglade og fine :) Godt å få minket litt i garnhaugen!

    SvarSlett