tirsdag 20. mai 2014

Spor...

Man kan bli rent nostalgisk av å strikke restesokker. Da jeg strikket Svanlund-sokkene i forrige innlegg, kom jeg til å tenke på alle sokkene disse garnstumpene var rester fra. Noen har jeg beholdt selv, andre er gitt bort. Håper de har fått være med på mange eventyr!


Annepålandets Svanlund-sokker, med slanter fra alle disse:


Jeg tror det er enda flere, men dette var et knippe bilder jeg fant i farten - på Ravelry, såklart. Før Ravelry kom, var det komplett umulig for et stakkars rotehode å holde oversikten. Nå har jeg vært gjennom de rosa og lilla i resteposen, snart går jeg løs på de blå. Det er nok å ta av.

Ha en riktig fin dag! Her skinner sola  :-)

8 kommentarer:

  1. Ja, sola skinner her og, med litt vind, som egentlig erl litt deilig.
    Du er kjempeflink til å bruke av restegarnet ditt, og få så flotte sokker ut av det.
    Det minner meg på at jeg har en pose garn liggende, som er tiltenkt sokker. Og det er vel snart på tide å strikke sokker for juni mnd. De skal bli til gaver, til noen som trenger sokker. Og jeg har flere venninner som trenger, så det er bare å sett igang.......

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, du er så flink til å strikke gaver. Men jeg er litt sleip der - jeg tar de fleste sokkene selv. Eller i hvert fall halvparten ;-)

      Slett
  2. så fine farger du har på restene dine, blir skikkelig glad av å se så fine sokker! Jeg er ikke så flink med sokker, synes det er kjedelig... men behovet er jo stort så innimellom tar jeg meg selv fatt og strikker opp et lite lager..

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er også en periodesokkestrikker - det går i rykk og napp. Strikking skal alltid være lystbetont og gøy :-)

      Slett
  3. Glade fargerike sokker du lager. Hadde vært gøy og se restelageret du tryller disse ut av. Det er ikke lett å sette sammen gode farger. Har du tips på hvordan du gjør det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, jeg tar aldri bilder av garnlageret mitt, folk kunne lett få sjokk ;-)
      Jeg har dessverre ingen gode tips - jeg er en intuitiv strikker, i hvert fall på sokkefronten, og strikker mye på gefühlen. Jeg velger det jeg syns er fint. Og så er det lurt å ha fargesirkelen i bakhodet. Å rappe litt ideer fra andre er også et godt stalltips :-)

      Slett
  4. Så utrolig flotte sokker!! Jeg blir så inspirert tilå strikke noe litt annet enn raggsokker til min kjære lille datter!

    SvarSlett
  5. Så fine de var. Så nå har jeg enda en i min kø.

    SvarSlett