torsdag 15. mai 2014

Ingen vår uten...


Det blir ikke vår uten et tulipaninnlegg. Her kommer tulipaner i lange baner.


Jo flere, jo bedre.


Tenk om jeg hadde kunnet skrive: Og slik ser det ut i hagen min nå. 
Men nei, så vel er det nok ikke  ;-)
Bildene er fra Botanisk hage. Der er det flust med fargerike tulipaner nå om våren.


Fint å slappe av med en kopp kaffe under bøketreet - 


- ved et bed breddfullt av tulipaner. Her holder det nok ikke med en økonomipose fra Plantasjen...


Litt blått som kontrast. Perleblomster dufter så deilig - stikk nesa nedi og kjenn selv!

Minn meg på at jeg planter noen blomsterløk til høsten - jo flere, jo bedre...

8 kommentarer:

  1. Botaniske hage må være et sted hvor våren finnes i "stor skala." Blir noe annet enn mine beskjedne krukker med blomsterløk. :)) Men de må jo kjøpes inn og plantes for å vokse og glede meg MASSE når våren kommer. Det ble glemt i høst...Vi får sparke hverandre bak så vi husker når høsten nærmer seg. Men nå er det først 17. mai og grunnlovsfeiring. Ønsker deg/dere en strålende helg!
    Hilsen Liv.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg glemmer også å plante blomsterløk - hver eneste høst. Dermed er det litt tynt med tulipaner her hos meg. Må minne hverandre på det denne høsten!!

      Slett
  2. Et herlig innlegg, Anne.
    Men du skulle da reist til Holland og sett Tulipanblomstringen der, du.

    SvarSlett
    Svar
    1. Absolutt!! Men det får bli et annet år... Godt å ha noe til gode :-)

      Slett
  3. Å så vakre bilder! :) Tulipaner er så vakkert! Der jeg bodde før hadde jeg et stooort bed tett i tett med tulipaner, var så vakkert så! :) Og midt på plenen en stor running med mørk lilla og kremhvite tulipaner :) Nydelig blomst :) Og perleblomsten, da er det mai :)
    Håper du får en herlig 17. mai feiring :)

    SvarSlett
  4. Nydelg og flott fargeprakt! Eg var så heldigå få nokre løkar av dattera som har vore i Amsterdam.
    Dei skulle plantes nå, og eg er spent på om det blir tulipaner i år ;)

    SvarSlett
  5. Så herlige bilder!! Ja, jeg skulle gjerne hatt det slik selv, men da må en jobbe litt om høsten og sette løker. Ha en flott 17 mai!

    SvarSlett
  6. Ser utrolig flott ut. Skulle nok vært der en tur :)

    SvarSlett