torsdag 22. mai 2014

Har rydda...


Annepålandet er ganske rotete av seg, dessverre (men hun har mange andre gode sider. For lastenes sum er konstant, har jeg hørt). Men nå har jeg rydda!


Ja, ikke fysisk rydding, men på nettet. For det er ganske rotete der også, nemlig. På Ravelry, for eksempel. Der oppdaget jeg til min store forundring at jeg hadde 484 sokkefavoritter.


La oss si at jeg blir 90 år, noe som er helt normalt i min familie. Da har jeg fortsatt 37 år på meg til å strikke 484 par med sokker, noe som skulle bli cirka 13 par i året. Sannsynlig sakker jeg litt av på slutten, så jeg bør nok kjøre på med 20 par i året nå i begynnelsen, for å ha litt å gå på (jeg har tross alt 462 jakkefavoritter, 490 gensere og 540 par votter jeg skulle ha strikket også, og ting tar tid, det er noe alle veit).


Så jeg har ryddet litt. Alle var jo fine, men jeg slettet de jeg med all sannsynlighet aldri kom til å strikke. Så nå har jeg bare 351 par igjen på lista.


Puh, det var godt å få rydda litt! Da gjenstår bare strikkingen.


Bildene er av sokker jeg allerede har strikket for lenge siden. Tenkte det var best å ikke rappe andres bilder. Godt man har Ravelry til å holde oversikten for seg!

Ha en fin dag!

17 kommentarer:

  1. Jeg skulle ønske Ravelry hadde 2 slags favoritter. En som er et hjerte til den som har laget noe fint uten at jeg trenger "spare" på dette og en favoritt som inneholder de jeg synes er viktig å huske på. Jeg vet mange bruker køa til å legge ting de kan tenke seg å strikke, men personlig har jeg ikke behov for ei kø med 300 ting, så jeg bruker køa til "realistiske" ting.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var en god ide!
      Men bortsett fra dt er jeg veldig imponert over Ravelry generelt - har vært med noen år og det er jo helt utrolig med aktivitet der.
      Køen min på Ravelry har dessverre blitt litt for lang i det siste, må visst rydde litt der også. Har lett for å bli litt over-inspirert...

      Slett
  2. Jeg har lagt merke til "sokke-galskapen", men at det var så mange........ Jeg synes også det er kjekt å strikke sokker, selv om jeg ikke bruker dem selv. Det er jo så mye fint å velge mellom. Sokkestrikking har blitt rene "vitenskapen" med ulike teknikker, garnsorter og mønster.
    Enig med deg. Helt supert å rydde en gang iblant, om det er på nettet, i skapet eller i garnbeholdninga. Det er da idéene kommer.

    Ha en strålende torsdag! Her regner det, men da blir det så grønt og fint etterpå.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Det var mange fine sokker! Jeg likte de rødprikkete veldig godt :)

    SvarSlett
  4. Hehe det hørtes veldig kjent ut det der! Og om du regner med alle oppskrifter du har lagra og skrevet ut så blir det enda flere! Tror jeg må ha en opprydding på Ravelry selv...
    Lekre sokker du har strikka :)
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  5. Haha.Ingen kan kalle deg et rotehue i alle fall. Jeg har aldri hørt om noen, før deg, som i sin beste alder planlagger 37 år frem i tid! Jeg hører og ser for meg at Anne anno sept.2030, (f.eks.) får et spørsmål om hva som står på agendaen idag? Da vet vi, (de som lever og har helsa)svaret.
    Seriøst, du hadde klart det!
    Vi andre trenger ikke inn på Ravelry for å sette opp ønskeliste. Vi går inn til Annepålandet og blir inspirert. Ha det fint!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahaha, takk skal du ha, Liv!
      Jeg strikker jo ikke helt etter den lista på Ravelry da - det går mer etter impulsen og inspirasjon fra andre sokkestrikkere, når sant skal sies. Og det skal det jo.
      Fin dag til deg også!

      Slett
  6. Nå skal jeg kose meg med å se i sokkeavdelingen i Ravelrygalleriet ditt! Og legge til noen nye favoritter i min eviglange liste ;) Du har strikket utrolig mange fine sokker!

    SvarSlett
  7. Jeg kjenner meg igjen :) Jeg liker mye på Ravelry og ikke minst printer ut mye og setter i permer. Men jeg har ikke sånn kontroll på dette område som du har, trur ikke jeg tørr og se etter. Men noe fastner på netthinnen og i minnet. Da jeg helt plutselig så en topp/vest med link til gratis oppskrift på en gruppe i facebook, begynt jeg og rote i arkivet mitt i hodet. Denne mente jeg å ha sett hos deg da jeg begynt og følge deg på bloggen. Dette var helt riktig, etter og ha lete meg frem til Juni 2009 var den der, Blue Jeans . Det er rart hva man kan bruke hodet til, man husker det man vil huske. Men dette viser og at man kan ha mye på sin "likeliste" som blir liggende der veldig lenge. Kul med litt statistikk og tall på dette. Kos deg med videre med strikkingen, det er alltid like koselig og følge med på dine prosjekt og skriverier.

    Klem Pernilla

    SvarSlett
  8. Hihi, rydding på Ravelry er ikke så dumt. Tror jeg *kremt* har flere favoritter enn deg. Men hos meg går det mest i luer og sjal. Men det er greit med en sånn liste, jeg bruker min til å lete etter oppskrifter når jeg trenger et nytt prosjekt. Litt mindre overveldende enn å lete gjennom hele databasen deres.

    Fine sokker "fra arkivet". :)

    SvarSlett
  9. Absolutt enig med Liv over her. Og makan til flotte sokker da.
    klem

    SvarSlett
  10. Vet du, nå fikk jeg faktisk lyst til å strikke sokker! (Og dét sier litt, jeg strikker ikke sokker, nemlig.) De prikkete der roooooper på meg, kjenner jeg, og det gjør jammen flere av de andre også - nesten så jeg vurderer å legge opp til min aller første Ordentlige Sokk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! De prikkete strikket jeg i 2010, og jeg beholdt dem selv. De er (nesten) like fine, og jeg har brukt dem mye. Strikket dem på gefühlen da jeg plutselig fikk så lyst på fluesoppsokker (omtalt på Ravelry her: http://www.ravelry.com/projects/annepaalandet/10-amanita-socks-fluesoppsokker). Ikke så lenge etterpå fant jeg faktisk en oppskrift på prikke-sokker, men nå kunne jeg ikke finne den igjen. Kanskje jeg kom i skade for å slette den i opprydningen???

      Slett
    2. Å strikke sokker på gefühlen skal jeg definitivt ikke begi meg ut på med det første, men jeg fant i hvertfall en oppskrift på prikkesokker: http://www.ravelry.com/patterns/library/dotties - så kanskje det blir fluesoppsokker på meg også etterhvert. :)

      Slett
    3. Ja - der er de jo! Det var de sokkene jeg mente. Ikke helt lik mine - men med prikker!
      Da ønsker jeg lykke til med sokkestrikkingen!

      Slett