fredag 16. mai 2014

Rødt, hvitt & flott...

Ønsker alle en riktig fin og flott 17. mai!


Og skulle det bli kaldt på beina på nasjonaldagen, kan det jo være kjekt med hurrasokker i rødt, hvitt og blått.

Ble inspirert av Kamilla Svanlunds lystige more stripes. Det var ingen oppskrift, så jeg strikket helt vanlige sokker, med ribbestrikk, forsterket hæl med kilefelling, og flat tå.

Sokkene er strikket i Sisu - det røde og hvite har jeg fått fra min snille garndonor LivV, det blå hadde jeg selv. 85 gram garn gikk med, strikket på pinner 2,5. Og dett var i grunnen dett.

Hurra for 17. mai!

17 kommentarer:

  1. God 17.mai til deg også! :D

    SvarSlett
  2. Så herlige 17. mai-sokker! Om det ikke blir kaldt, kan det jo bli kose-sokker i sofaen om kvelden til glede for slitne føtter.

    God 17. mai fra Ingunn som straks skal fram med strykejernet.

    SvarSlett
  3. Fine hurrasokker. God 17. Mai :)

    SvarSlett
  4. Flotte glade sokker. Ha en fin 17.mai.

    SvarSlett
  5. Der kom de, ja! Herlige gladsokker. Ha en fin 17. mai! :-)

    SvarSlett
  6. Wow, så fine sokker! God feiring til deg i morgen :)

    SvarSlett
  7. Ah -herlige sokker (nok en gang!!). Også i nasjonalfarger da gitt :D
    Riktig god 17.mai til deg også.

    SvarSlett
  8. Jeg strikker en omgang rett når jeg bytter farge. Nå ser jeg at det er tøffere å fortsette med r. og vr. Det blir gjort neste gang. :) Er du snart tom for garn? Tom var vel et sterkt utrykk....Jeg kan donere mer hvis du har plass. Ha en fin dag imorra! Hilsen Liv.

    SvarSlett
  9. Nei nei, det blir mye penere sånn som du gjør det! Det er bare jeg som ikke har vent meg til det enda.
    Hehe, er ikke tom for garn - det kommer nok aldri til å skje. Men "nytt" garn er alltid moro!

    Ha en fin 17. mai dere også1

    SvarSlett
  10. Flotte 17.mai - lester, hurra! :-)

    SvarSlett
  11. Slik enkle ribbesokker er i grunnen de beste :) kjempefine !!

    SvarSlett
  12. Flotte sokker :-)
    Gratulere med dagen så mye.

    SvarSlett
  13. Gratulerer så mye med både dagen og utrolig flotte sokker!

    SvarSlett
  14. Superfine! Men ser liitt vondt ut med 'flagg i foten'! ;)

    SvarSlett