torsdag 31. oktober 2013

Snart er det jul...

Tenkte jeg skulle skrive litt om å dele, nå som det snart er jul. Det kan vi saktens gjøre resten av året også, men de store forskjellene blir så tydelige nå når det nærmer seg jul, og kanskje vi blir litt snillere også?

Det er mange fine juleaksjoner rundt omkring, her er tre for oss som strikker:


Kirkens Bymisjon - her kan du både strikke og gi penger. Det du strikker, samles inn via Hobbyklubben. Her er flere blogginnlegg om samme sak.

Fretex - her kan du strikke sokker. Samles inn for eksempel via frk. Badegakk.

Jorulls innsamlingsaksjon til barn i Syria, via SOS barnebyer.


Kanskje du tenker at du ikke har tid. Men du behøver ikke strikke ti par sokker eller åtte luer - ett par sokker holder det også - det er uendelig meget mer enn ingenting. Og den som får akkurat det paret, blir jo varm på beina. Og for en som har veldig lett for å fryse på føttene selv, føles det veldig ok.

Ha en fin dag!

6 kommentarer:

  1. Jeg er enig i den oppfordringen, og har tatt den. (Ble minnet om dette på en blogg.) Jeg sendte direkte til Kirkens Bymisjon i Bergen.
    Apropos å dele...Orker du mer restegarn?
    En fin dag til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, ja hvis du ikke skal ha det selv så. Jeg syns det er veldig stas med restegarn vettu :-)

      Slett
  2. Snille Anne <3 Jorull sender en god saueklem!

    SvarSlett
  3. Supert tiltak og stor honnør til dem som administrerer , tar i mot og bringer vider!

    SvarSlett
  4. Veldig bra! Sender en kasse neste uke. Jeg skal på bursdagsreise til et oldebarn i helga. Gleder meg til det!:)
    Ønsker deg og dine en fin helg.

    SvarSlett
  5. Takk for viktig påminning! :-)

    SvarSlett