mandag 7. oktober 2013

Hele...

Fortsatte å strikke håndplagg, jeg, mens jeg var så godt i gang. Det var så mye svart i den resteposen, så da ble det et par svarte votter.


Disse kan vi vel kalle Hele. Stort helere enn dette blir det jo ikke. Lagde noen striper i div. restefarger så man skal kjenne igjen vottene sine. Disse havner i gavekassa - til en med litt mindre hender enn meg.

Disse var veldig enkle og greie å strikke - fortsatt pinner 4 mm og Cotinga. Første del er strikket etter denne oppskriften, mens fellingen er fra denne oppskriften. Det går så fort med pinner nummer 4!


Votter er kjekt å ha. Ha en riktig fin, ny uke!

21 kommentarer:

  1. SÅ smart med de stripene! Akkurat sånne små tips som inspirerer og som jeg aldri glemmer. Helt sant! Så heretter blir det ensfargede votter i ulike farger, med striper!! Jeg har strikket 3 par votter i Sisu, og har bestemt meg for, aldri mer votter av tynt garn og ditto pinner. Bånn i bøtta!
    Høres mykt og varmt ut med Halve i alpakka. Ha en fin uke du og, i sol og sommertemp. Her pøøøser det ned. Vi skal vel få igjen for en fin sept. mnd. Været blir som det blir, jeg koser meg uansett.:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Du kan jo strikke med DOBBEL Sisu da - går mye fortere, og blir varmere votter!
      Disse vottene strikket jeg med pinner nr 4 - det er supert for det går så radig unna, rekker ikke å bli lei før man er ferdig :-)

      Slett
  2. Superfine......og hatten af for at du strikker i sort, det synes jeg er nærmest umuligt, men det er nok bare mig ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er sjelden jeg strikker i sort, og da må jeg ha godt lys. Og vanskeligere og vanskeligere blir det med årene... Men her var det kun rettstrikk, og tykt garn og tykke pinner, da kan det gå an :-)

      Slett
  3. Kjekt med alt som havner i gavekassa. Tipper nok jula kommer fort i år så lenge som sommeren varer. Votter blir det aldri for mye av. Artig med restegarnsstripene!

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, her fikk jeg brukt opp rubbel og bit :-)

      Slett
  4. Kjempefine votter, de stripene gjorde seg godt og cotinga er et deilig garn så disse er sikkert myke og gode :)

    SvarSlett
  5. Så fint det blir med noen enkle striper på et par sorte votter! Blir fin presang dette. Morsomt innlegg om pelargoniaen i forrige innlegg! Ha en fin uke, Anne!

    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  6. Ja, så enkelt kan det gjøres, og så fint det blir! Votter er alltid kjekt å ha, og takk o pris for at det nå er ny sesong☺
    -Anne-

    SvarSlett
  7. Gode votter er alltid en flott gave å få! :-)

    SvarSlett
  8. Flotte votter! Inspirert av dine halve og trekvarte kjøpte jeg inn et par nøster med Cotinga for å teste det ut. Du har helt rett, mykt og fint garn og ikke superwash (!), så nå blir det halve på meg utover høsten. I høyre side her på bloggen har du bilde av et par trekvarte, svart vrangbord og røde og orange striper. Det ser ut som om du har satt av masker for å strikke nedbrettbar vottetupp, stemmer det?
    Hilsen Torill

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det stemmer! Dette blir votter med tupp til å brette ned - eller fingerløyse, som det også kan kalles. Det er litt pirk, men den absolutt ultimate votteløsningen, etter min mening. Det kommer nok et innlegg om dem også etter hvert :-)

      Slett
    2. Supert! Det var det jeg håpet du ville svare.

      Slett
  9. Fine votter!Gjør seg med litt striper :)

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  10. Flotte votter. Får snart bruk for det nå

    SvarSlett
  11. Litt av et tempo på deg. Fine votter. Blir vel til at jeg prøver meg på noen slike også. Pulsvarmerne fra ditt mønster har jeg blogget i dag, og garn til neste par er funnet frem..

    SvarSlett
  12. Hele, halve eller kvarte - syns alle vottene dine er fine jeg! :)
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  13. Skikkelig flotte votter du har laga! Heldig er den som får desse i gåve :)

    SvarSlett
  14. Fine votter :) Jeg likte spesielt godt fellingen, den skal jeg ta med neste gang jeg strikker ensfargede eller stripete votter.

    SvarSlett
  15. Jeg blir så imponert over prosjektene du lager når du skal bli kvitt rester. Som nå, med Cotinga. Og tidligere med Fabel. Gir meg masse inspirasjon.

    SvarSlett