tirsdag 8. oktober 2013

Elementær fargelære...

Da jeg var liten, var livet enkelt. Det var rødt og blått, gult og grønt.


Omtrent som skogen her - rød lyng, gult høstløv, grønne furuer og blå himmel i  det fjerne.

Cerise og oker, indigo og petrol var helt ukjent for meg, det samme var fargesirkler og tertiærfarger, nyanser og valører.

Det der med farger var enkelt og elementært - - -

Naboens epletre.
- - - det var rødt og - - -

Geitrams i oktobersol.
- - - blått, - - -

Eikeløv på veien hjem.
- - - gult og - - -

Hekken vår er fortsatt grønn.
- - - grønt.

Bildene er tatt på min første søndagstur i oktober, i fint og kjølig høstvær, rett utenfor Oslo, med mitt kjære,.lille Canon G12. Høsten er så fin.

Ha en riktig fin og fargerik tirsdag!

13 kommentarer:

  1. Kaster ikke bare ett blikk på bildene dine, må nytest. Du har virkelig en utrolig evne til å komponere et motiv.
    Her må vi fylle paletten med farger selv idag. Ute er det grått som dominerer, inne er det Sandnes neon-rosa på pinnene.:) Vi ønsker sola velkommen når helga nærmer seg. Ha det fint.

    SvarSlett
    Svar
    1. Man må jo bare elske Sandnes neonrosa - dagen blir ikke den samme uten! Helt utrolig at disse neonfargene har blitt så brå-populære, men jeg syns de er fine jeg! Lyser opp i hverdagen. Ha en fin dag!

      Slett
  2. Herlige bilder igjen! Ha en fin dag, Anne!

    SvarSlett
  3. Flotte høstfarger:)
    Her i Tromsø er løvet iferd med å ta farvel.

    Ha en fin og fargerik dag.

    SvarSlett
  4. Du tar så fotte bilder, nydelige farger i naturen på denne tida :)

    SvarSlett
  5. Fantastiske bilder! Nydelige farger og fine motiv det gjør godt å se på. Høsten er uten tvil min favorittårstid :)

    SvarSlett
  6. Vakker natur, vakre farger og vakre bilder! Godt å hvile øynene på! Du er en flink fotograf!

    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  7. Flotte bilder av grunnfargene. Høsten dekker hele paletten. Så vakkert. Ha en fin dag

    SvarSlett
  8. Flotte bilder - og så velvalgte ord til! Du er god! :-)

    SvarSlett
  9. Nydelige høstbilder du har tatt! Vi bor virkelig i et flott land;) Jeg var alltid opptatt av nyansene(det er jeg forsåvidt enda), rød er liksom ikke bare rød;)

    Ha en fin høstdag videre!

    SvarSlett
  10. De er så vakre, bildene dine! Fargene er så flotte, og alt står så godt sammen. I dag synes jeg høstfargene var ekstra fine, men da var ikke kameraet med.....

    Ønsker deg en fin onsdagskveld!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett