søndag 20. mars 2011

Testlue...

Midt på vinteren teststrikket jeg en lue for kanadiske Ruth Stewart, Annui Hat.


Fin lue, og Ruth's oppskrifter er alltid lette å følge og fulle av fine forklaringer og bilder. Ruth farger og selger garn i de herligste farger og kvaliteter. Siden jeg ikke hadde originalgarnet i passende kontrastfarger, strikket jeg i et anet garn i stedet. Men den ble mye finere i originalgarnet. Jeg har strikket flere ting i worsted-garnet til Ruth, og det er en sann fryd å strikke med - blant annet her og her.

Lua mi ble litt snau - men deilig og myk. Dattera kom plutselig hjem og ville gjerne ha den, men foreslo å gjøre den større og mer baggy, og da ble det sånn:


Lua ble fin den - fint mønster, flotte farger, deilig og myk, tykk og varm, og den ble godkjent av Dattera. Det er noe eget ved å bli godkjent av en nokså motebevisst 18-åring, det varmer en moders hjerte.

Men nå er snart luesesongen over - til uka er det spådd +10 grader! Nesten for godt til å være sant.

Oppskrift: Annui Hat av Ruth Stewart - oppskriften er visst ikke publisert enda.
Garn: To tråder Tynn Alpakka fra DSA i mørk blålilla + naturhvit, det gikk med ca 75 gram.
Pinner: 4 mm.
På Ravelry her.


Ha en finfin mandag!

15 kommentarer:

  1. Kjempefin lue, i enkle farger. kan tenk meg at det er myk og go og ha på,alpakkagarn(meg like).
    ønsker deg en fin fin uke!
    Pernilla

    SvarSlett
  2. flott lue, ja den ser så mjuk og god ut!!

    SvarSlett
  3. Dattera har god smak! Syntes endringene hun foreslo ble veldig bra! Og jeg syntes bruk av alpakka ble et bedre resultat. Litt mer fluffy og dunete som snø ofte kan være...

    SvarSlett
  4. Finfin lue! Likte den baggy varianten veldig godt.

    SvarSlett
  5. denne likte jeg. iallfall den baggy versjonen. får bare vente på oppskriften nå da!
    ha en flott ny uke!

    SvarSlett
  6. Så fin lue. Ser varm og god ut også.

    SvarSlett
  7. Den likte jeg! Deilig garn og veldig pent mønster.

    SvarSlett
  8. Veldig fin lue! Slenger meg på de andre som syntes den baggy utgaven var finest!

    SvarSlett
  9. Finfin lue, begge versjonene! Det er virkelig et kompliment når tenåringene vil bruke hjemmestrikk. Her er det flettesokkene som er mest populære, luer brukes visst ikke lenger??

    Garnet til Impulse of Delight er nydelig. Jeg har omsider fullført et par i Summit Socks - myke og deilige! :)

    Ha en fin uke! :)

    SvarSlett
  10. Så fin lue, da!
    Og du er flink som teststrikker.

    SvarSlett
  11. Kjempefin lue og fargekominasjonene minnet meg om dalende snøfnugg. Snø ønsker jeg nå kun i strikkende form og dette var bra:-)
    Ønsker deg ei god uke, klem fra meg

    SvarSlett
  12. kan du legge ut oppskriften???

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne luen teststrikket jeg for to og et halvt år siden for designeren som er nevnt i innlegget. Men oppskriften ble aldri publisert. Nå ser det ut til at designeren har lagt ned strikkevirksomheten og begynt med andre ting i stedet. Så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg her.
      (Jeg svarer vanligvis ikke på anonyme innlegg. Siden du ikke har noen profil, er det fint om du skriver navn, evt oppretter en profil :-)

      Slett
  13. hvor fant du oppskriften?

    SvarSlett