onsdag 30. mars 2011

Decoupage for dummies...

Man tager

En tom papp-boks

Et fint papir - i dette tilfellet gavepapir fra Blafre.

En pensel

Decoupagelim fra Panduro (mitt er flere år gammelt, vet ikke om de har det fortsatt, men de har sikkert noe som ligner)

Du kan lese mer om decoupage her.



Grovklipp papiret, smør lim på boksen og tapetser den med papir. La det tørke litt, renklipp kantene og la det bli helt tørt. Samme limet kan brukes som lakk - da blir det mer holdbart.


Og vips - så har du en kjekk boks til å ha saker og ting i - Annepålandets leppestiftsamling for eksempel. Det fine brettet kommer også fra Blafre.

(Blafre-ting kan du kjøpe i nettbutikken deres, men bor du i Oslo-området, anbefales en tur til butikken på Ekeberg. Der får du kjøpt de fine stoffene deres som metervare også, og så kan du avrunde det hele med en kopp kaffe i den lille kaféen. Og nei, jeg er ikke sponset, jeg er bare en barnslig sjel som liker Blafre-ting).


Ha en riktig fin onsdag!

4 kommentarer:

  1. Superlekkert og smart! Takk for tipset:)

    SvarSlett
  2. Så stilig. Og for et flott besøkstall. Moro å lese. Titter inn men er ikke så flink til å kommentere. Dagene går jo så fort. Ha en fin dag. Nå er Kl 8 og vi skal ta oss en morgen tur i det flotte vår været. Ha en din dag du også

    SvarSlett
  3. Hm, jeg hadde en sånn boks med decoupage en gang, men hvor er den nå mon tro? Fint resultat med enkle midler!

    Takk for tips om butikken, bussen som går dit er jo faktisk nærbussen min. Det burde absolutt være mulig å få til en tur dit.

    Ha en fortsatt fin uke! :)

    SvarSlett
  4. Dette ble jo kjempefint. Synes decopage er vanskelig jeg! Men jeg kommer sikkert til å prøve det igjen, det er jo morsomt!
    Ha en deilig dag!
    =)Misemor

    SvarSlett