søndag 31. oktober 2010

Reprise...

Disse strikket jeg til mammaen min. Fikk garn til overs, og strikket disse til meg selv:


De er helt makne, men mine er muligens litt lengre. Det er Dattera som er modell.

Garn: 19 gram Pickles Cash Tweed i "På havet", 100% kasjmir.
Pinner: 2,5
Oppskrift: Ingen oppskrift - bare masse rettmasker strikket som et rør med litt innsving midt på og rullekant nederst - jeg er jo litt ekstra glad i rullekant, jeg. Myke som smør, lette som en fjær, varme som ... eh, kasjmir.


Og det var i grunnen det hele. Ja, og så er Mystery-sokkene ferdige, bilde kommer i morgen. Ha en fin og flott mandag!

14 kommentarer:

  1. Herlige. Fått helt dilla på pulsvarmere jeg, etter at jeg strikket et par for litt siden. Har et par til på pinnene no :-)

    SvarSlett
  2. De så deilige ut. Garnet er så fint med spettene i det blå:)

    SvarSlett
  3. For noen flotte skjerf under her, og disse pulsene var kjempefine! Liker at det er litt lengde på dem.
    Ha en fin kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Disse liker jeg.De ser ordentlig gode ut....myke som smor.
    Takk for tipset, jeg tror jeg strikker ett par til megs elv.
    Klem

    SvarSlett
  5. Søde pulsvanter. Jeg synes om det helt enkle "look" og rullekanten er en god afslutning :-)

    SvarSlett
  6. Ser jo bare deilige ut!
    Kan ikke like å fryse! Hvorfor ikke ta seg godt ut i kasjmir OG være varm? :-)

    SvarSlett
  7. Snertent! Og sikkert deilig i kulda... men du, nå er det lenge siden du har blogget om den lille firbente? Skal vi ikke få se om den har vokst??

    SvarSlett
  8. Det enkle er ofte det beste, så knall goe ut:D

    SvarSlett
  9. Ojj så deilige disse ser ut, fikk virkelig lyst til å strikke slike :o)
    Ser i oppskriften din at det er ganske lett, men likevel vanskelig å vite hvor man skal felle og øke - men jeg vil prøve!! Mor mi har bursdag på onsdag - kanskje jeg rekker!
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  10. Kjempefine, sånne vil jeg også ha, hvis jeg orker å strikke dem. Har noen i kjøpevariant, og de passer til alt!

    SvarSlett
  11. Repriser på suksesser er ikke det dummeste man gjør! Lekre pulsvanter, må nok prøve det garnet etterhvert.

    Jeg har allerede litt lyst på en ny Featherweight, men det kommer ganske langt bak i strikkekøen i disse julegavetider. Hvertfall for oss som ikke var lure nok til å bli med på julegavegruppe i januar...

    SvarSlett
  12. Svar
    1. Ja, men garnet var så skjørt at det ble hull i dem med en gang. Godt gjort - å slite hull i pulsvarmerne.... :-)

      Slett